بررسی طرح الزام شهرداری تهران به اختصاص ۲۰ درصد بودجه برای تجهیز مدارس دخترانه پایتخت در دستور کار شورا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی کلیات طرح الزام شهرداری تهران به اختصاص ۲۰ درصد ردیف بودجه تجهیز مدارس برای مناسب سازی مدارس دخترانه در مناطق ۲۲ گانه پایتخت در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در تشریح کلیات این طرح گفت: بعضی از مدارس در پایتخت با لباس ورزشی مناسب شرایطی را برای دختران فراهم کرده‌اند تا بتوانند در محیط آموزشی امن فعالیت کنند و نیاز است شهرداری بودجه‌ای را برای تجهیز دیگر مدارس نیز اختصاص دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته با توجه به مسائل فرهنگی دختران نمی‌توانند در محیط باز آزادانه فعالیت کنند گفت: با توجه به این مسائل می‌توانیم در مدارس تک جنسیتی شرایطی را فراهم کنیم نتا دختران آزادانه فعالیت ورزشی کنند.

خداکرمی با اشاره به این نکته که ۷۶ درصد دختران از کمبود ویتامین رنج می‌برند، گفت: کمبود ویتامین D، پوکی استخوان، افسردگی و دیگر مشکلاتی مانند خود کشی را به دنبال دارد که قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب می‌تواند مشکل کمبود ویتامین D را حل کند.


بیشتر بخوانید: توقیف موتورسیکلت‌ها دردی را دوا نمی‌کند/ هر موتورسیکلت کاربراتوری ۷ برابر خودرو آلودگی دارد


او ادامه داد: محیط مدارس دخترانه باید برای فعالیت ورزشی و فوق برنامه آماده شود و شهرداری از طریق تخصیص بودجه می‌تواند مشکل اشراف ساختمان‌های مجاور به حیاط مدرسه را برطرف کند.

پس از اظهار نظر خداکرمی عضو شورای شهر تهران کلیات طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به اختصاص ۲۰ درصد ردیف بودجه تجهیز مدارس برای مناسب سازی مدارس دخترانه در مناطق ۲۲ گانه در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد که اعضای شورای شهر تهران به ۱۳ رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

۷۶ درصد دختران از کمبود ویتامین رنج می‌برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار