دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی، برای کمک به مردم کشمیر به بیان راهکارها و بحث و بررسی در این مورد پرداختند.

راه‌اندازی اتاق اندیشه‌ورز دانش‌آموزی برای کمک به مردم کشمیربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین گردهمایی اتاق اندیشه‌ورز قرارگاه جنبش دانش‌آموزی درباره مسائل کشمیر با حضور کارشناسان مربوط به این عرصه و جمعی از دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد.

در این برنامه ریان حسین کارشناس مسائل کشمیر با اشاره به اهمیت فعالیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: بیش از یک ماه است که مردم کشمیر در محاصره دشمنان قرار دارند و با همسایه‌های خود قطع ارتباط کرده‌اند اما در این مدت دانش‌آموزان انقلابی و مردم بسیجی ایرانی بیشترین حمایت را از این مردم داشتند.

او ادامه داد: اکنون مردم کشمیر از دانش‌آموزان ایرانی و مردم ایران نهایت قدردانی را می‌کنند چراکه آنها از کشور امام خمینی (ره) هستند و به یاری براداران مسلمانان شتافتند.

حسین با تأکید بر ضرورت روشنگری مردم جهان نسبت به ظلم‌هایی که بر مردم کشمیر می‌شود، گفت: حمایت از مردم مظلوم این منطقه آخرین اقدامی‌است  که می‌توانیم برای همراهی با آنها داشته باشیم به همین دلیل تمام اهالی جهان اسلام باید در کنار مردمان کشمیر باشند.

این کارشناس مسائل کشمیر با تأکید بر حمایت مردم کشمیر در برنامه‌های جمعی مسلمانان همچون نماز جماعت گفت: این اقدامات علاوه‌بر همراهی با مردم مسلمان این منطقه باعث دلگرمی به آنها برای مقاومت در برابر دشمنان می‌شود.


بیشتر بخوانید:گمشده‌ای به نام «انگیزه» میان دانش‌آموزان/ بوی ماه مدرسه به مذاق پایتخت نشینان خوش نیست!


در کشمیر نام کوچه‌ها به اسم شهدای ایرانی است

در ادامه ریاض علی از کشمیر هندوستان گفت: دانش‌آموزان باید به حمایت از مردم کشمیر بپردازند و این نهضت را ادامه دهند تا تمام جهان از این ظلم آگاه شوند.

او اظهار کرد: رسانه‌ها باید به موضوع کشمیر توجه جدی داشته باشند و ایران به دلیل اهمیت خاص و اسلامی بودن تأثیر بسزایی در این مورد دارد.

علی با اشاره به نزدیکی مردم کشمیر با ایران تأکید کرد: در کشمیر نام کوچه‌ها به اسم شهدای ایرانی است و حتی شهرکی به نام امام خمینی نام‌گذاری کردیم؛ علاوه‌بر آن حمایت مردم ایران از کشمیر همواره باعث دلگرمی آنها بوده است.

او با بیان اینکه کشمیر هویتی ۴۰۰ ساله دارد، گفت: باید با حمایت رسانه‌ها و مردم کشمیر را حفظ کنیم همانطور که مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تأکید داشتند، علاوه‌بر آن در سازمان ملل هم پنج مرتبه قطع‌نامه‌ای برای کشمیر صادر شده است و حضور هلال احمر و نهادهای این چنینی را برای کمک به مردم این منطقه مورد توجه قرار می‌دهد.

در انتهای این برنامه دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی به پرسش و پاسخ درباره مسائل کشمیر و نقش مردم ایران به ویژه نوجوانان در کمک به این منطقه پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.