شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین امسال به ویزا نیاز ندارند.

حذف ویزا برای زائران اربعینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ستار هدایت خواه،دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در جلسه هماهنگی برپایی مراسم پیاده روی اربعین با بیان اینکه حرکت اربعین در سال‌های اخیر با رونق و شکوه خاصی برگزار شده است گفت: در برهه کنونی پیاده روی اربعین جنبه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و بعد تمدنی خاصی پیدا کرده است.  

ستار هدایت خواه افزود: گروهی از استان برای راه اندازی و ساماندهی ۸ موکب در سرزمین عراق اعزام شده اند.

او با بیان اینکه ۲۵ نفر در هر موکب در حال خدمت رسانی به زایران هستند ادامه داد: موکب‌های استان نقش بسیار ارزنده‌ای در خدمات رسانی فرهنگی، اسکان و تغذیه زائران دارند.

هدایت خواه به تشکیل کاروان‌های اربعین در استان اشاره کرد و گفت: کاروان اربعین استان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و برای اعضای کاروان‌ها کلاس‌های آموزشی، معرفتی، فرهنگی و آماده سازی برگزار می‌شود.

او به اهداء بسته‌های فرهنگی به زائران در کاروان ستاد اربعین استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال ۹ موکب در مناطق باشت، گچساران، لیشتر، خیرآباد، پلیس راه بهبهان، بهمئی و شلمچه، برپا می‌شود.  

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گفت: سه موکب هم در بین راه در مسیر نجف و کربلا با همکاری برادران عراقی به زائران خدمات ارائه میدهند.

هدایت خواه با بیان اینکه درسال گذشته حدود ۱۲ هزارنفر از استان به منظور پیاده روی اربعین به سمت عراق عزیمت کردند، گفت: هیچ گونه هزینه‌ای از نهاد‌های رسمی و دولتی استان برای مدیریت موکب‌های ستاد اربعین پرداخت نمی‌شود و همه از سوی مردم و خیران پرداخت و جمع آوری شده است.

هدایت خواه گفت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب متمرکز ستاد مردمی اربعین در بانک رسالت واریز کنند.

هدایت خواه بیان کرد: هزینه جاری هریک از موکب‌ها طی خدمات ارائه شده در طول ایامی که دایر هستند حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

هدایت خواه افزود: یکی از نیاز‌های جدید که امسال با توجه به گرمی هوا با آن مواجه هستیم خنک کننده است بوده که از سوی یکی از خیران هم استانی ۱۲ دستگاه خریداری و تحویل شد.

او ادامه داد: آب معدنی و ظروف یک بار مصرف از دیگر موارد پر مصرف موکب‌های اربعین است که همت خیران در این خصوص ضروری است.

هدایت خواه گفت: امسال برای پیاده روی اربعین ویزا نیاز نیست، ولی گذرنامه نیاز است و زائران باید هرچه سریعتر برای اخذ گذرنامه اقدام کنند.

انتهای پیام/پ

حذف ویزا برای زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.