رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان نظارت دقیقی بر چرخه پرورش تا کشتار مرغ حاکم است.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان و به منظوراجرایی نمودن دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی در صنعت مرغداری در تمام مراحل از تولید جوجه یک روزه، دوره پرورش و همچنین بارگیری و حمل به کشتارگاه جهت کشتار و بسته بندی و رسیدن تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی است.

او با تاکید بر وظایف شبکه دامپزشکی مبنی بر نظارت دقیق و مستمر بر تعداد جوجه ریزی در ابتدای دوره پرورش و تعداد مرغ بارگیری شده گفت: در پایان هر دوره پرورش به مقصد کشتارگاه و مطابقت میزان جوجه ریزی با میزان بارگیری و در صورت وجود اختلاف بین این دو آیتم ناگزیر باید معرفی مرغدار به مراجع قضایی صورت پذیرد.

مجید اسدی افزود: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و با مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌ها گردیده و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ ی

رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران شهربابک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار