رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در هفته دولت ۹۲ طرح زیر بنائی کشاورزی و دامپروری در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی؛ ربیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طرح‌های آب وخاک با اعتباری قریب به ۳۴۱ میلیارد ریال، که قریب به ۲۰۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، که شامل ۲۷ طرح اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، ۷ طرح احداث کانال، ۶ طرح لوله گذاری و مرمت ۳ رشته قنات می‌باشند که در این هفته به بهره بردرای رسیدند.

او افزود: طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری در ۲۷ باغ و مزرعه استان در مساحت ۲ هزار و ۶۸۲ هکتار اجرا شده و این طرح‌ها با هزینه کرد اعتبار قریب ۲۹۵ میلیارد ریال اجرا شده اند که بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

سعیدی تصریح کرد: در هفته دولت ۱۳ طرح انتقال آب به بهره برداری رسید که این طرح‌ها با هزینه کرد ۴۴ میلیارد ریال که ۲۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است و این طرح‌ها شامل ۷ باب کانال و ۶ طرح خط­ انتقال آب با لوله می‌باشد و ۶ طرح لوله گذاری به طول ۹ کیلومتر با هزینه کرد اعتبار دولتی ۱۵ میلیارد ریال و ۷ طرح انتقال آب با کانال به طول ۹ کیلومتر با هزینه کرد اعتبار دولتی قریب ۷ میلیارد ریال اجرا شده اند.

سعیدی ادامه داد: طرح‌های مرمت و لایروبی ۳ رشته قنات استان به طول ۲ هزار و ۶۵۰ متر نیز با هزینه کرد ۲ هزار میلیون ریال که هزار و ۷۶۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است، از جمله طرح‌های افتتاحی آب و خاک استان در این هفته بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: ۱۰ پروژه دامپروری با هزینه کرد بیش از ۱۶۹ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۹ شغل در سطح استان به بهره برداری رسید که شامل یک طرح پرورش گاو شیری ۳۰ راسی با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تن شیر، ۳ طرح پروار بندی گوسفند هر کدام ۲۰۰ راس با ظرفیت تولید سالانه ۱۳ تن گوشت، یک طرح پرورش شتر به ظرفیت ۴۰ نفر، سه طرح مرغداری گوشتی، یک طرح مرغ مادر و یک پرورش اسب ۱۹ راسی است.

او با بیان اینکه با افزوده شده سه طرح پرورش مرغ گوشتی ۸۰ هزار قطعه مرغ به ظرفیت تولید استان افزوده می‌شود، اظهار داشت: در این راستا سالانه ۴۱۲ تن گوشت سفید به تولید استان افزوده می‌شود و همچنین یک طرح مرغ مادر با ظرفیت ۸ هزار قطعه جوجه یک روزه در سال در این هفته افتتاح شد که با افتتاح این طرح نیاز به جوجه یک روزه مرغداری‌های استان تامین می‌شود.

سعیدی افزود: یک طرح پرورش ماهیان سردآبی ۳۰ تنی است که با هزینه کرد ۴ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده و با این طرح ۷ شغل در منطقه ایجاد شد.

سعیدی بیان داشت: به مناسبت هفته دولت ۱۶ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با هزینه کرد بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که این طرح‌ها شامل یک واحد درجه بندی و بسته بندی خرما با ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن، یک واحد فرآورده‌های لبنی با ظرفیت سالانه ۳ هزار تن، یک کارخانه بسته بندی عسل با ظرفیت ۵۰۰ تن، یک واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ تن، یک واحد تولید کود آلی به ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ تن، یک کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ هزار قطعه و ۱۰ سردخانه با ظرفیت هرکدام ۱۳۰۰ تن به بهره برداری رسید و با افتتاح این طرح‌ها ۳۱۵ شغل بطور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و ظرفیت نگهداری سردخانه‌های استان نیز ۱۳ هزار تن افزایش می‌یابد.

او گفت: در هفته دولت ۲۱ طرح تولیدات گیاهی با هزینه کرد بیش از ۲۵۹ میلیارد ریال، شامل ۱۹ واحد گلخانه سبزی و صیفی و گل و یک مزرعه گیاهان دارویی در سطح ۵ هکتار با تولید ۱۲ تن گیاهان داروئی و یک گلخانه پرورش قارچ در سطح ۳ هزار و ۶۷۵ مترمربع و تولید ۲۰۰ تن قارچ به بهره برداری رسید و افتتاح این طرح‌ها سبب اشتغالزایی جهت ۳۰۳ نفر شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار