صنعتگران ایرانی در اراک رکورد مدت زمان ساخت برج‌های طویل تقطیر را شکستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  صنعتگران ماشین سازی اراک در حالی برج تقطیر ۷۰ متری پتروشیمی مروارید عسلویه را در مدت زمان ۴۵ روز ساخته و آماده کردند که این برج در سایر کارخانه‌های جهان در مدت ۶ ماه تا ۹ ماه ساخته می‌شود و این یک رکوردشکنی در سطح جهان است.

رکورد شکنی جهانی صنعتگران ایرانی ساخت برج تقطیر

برج تقطیر پتروشیمی مروارید عسلویه به طول ۷۰ و قطر ۳ متر مربع با بیش از ۱۹۰ تن وزن، در ۴۵ روز به همت صنعتگران ماشین سازی اراک ساخته و آماده شد.

صفری مدیرعامل کارخانه ماشین سازی اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه گفت: این برج در سایر کارخانه‌های جهان در ۶ ماه تا ۹ ماه ساخته می‌شود گفت: با این تولید در تاریخ تولید برج‌های طویل رکورد شکنی صورت گرفت.

صفری با اشاره به اینکه قرار بود ساخت این برج به خارجی‌ها واگذار شود افزود: به همت ۱۵۰ مهندس وصنعتگر ماشین سازی ساخت این برج با موفقیت انجام شد و در جوشکاری آن از روش‌های نوین استفاده شد.

او توان تولید کارخانه را ۱۱۰ هزار تن تجهیزات انرژی با ارزآوری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دانست و اضافه کرد: ساخت این برج ضمن تقویت اشتغال داخلی، از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کرد.

مدیرعامل کارخانه ماشین سازی اراک ادامه داد: نوآوری در تولیدات ماشین سازی اراک این کارخانه را به کارخانه نوآور تبدیل کرده است.

ماشین سازی اراک ابرکارخانه تولید تجهیزات انرژی و نفت و گاز است و فعالیت فعلی این کارخانه حدود ۲۰ درصد ظرفیت تولید است.

ساخت کارخانه سیمان شن و ماسه و مواد غذایی از دیگر توانمندی‌های این کارخانه است.

انتهای پیام / ج

صنعتگران ایرانی در اراک رکورد مدت زمان ساخت برج‌های طویل تقطیر را شکستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.