استاندار مرکزی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شازند از انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد ریالی با شرکت هپکو خبر داد.

تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شازندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی به صورت با ستاد شهرستان شازند در این شهر تشکیل جلسه داد.

این جلسه با حضور اقازاده استاندار مرکزی، ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و عرب فرماندار شازند و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن امفی فرمانداری شازند برگزار شد.

 انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد ریالی با شرکت هپکو

سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی در این نشست گفت: قرارداد خرید ۴۰ دستگاه بیل مکانیکی و بیل بکهو از شرکت هپکو اراک در دستور کار استانداری قرار دارد و این قرار داد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌های استان تا ۲ هفته آینده با شرکت هپکو اراک منعقد می‌شود.

آقازاده انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات شرکت هپکو اراک توسط سایر دهیاری‌های کشور را از برنامه‌های اولویت دار استانداری برشمرد و گفت: پیشنهاد خرید ماشین آلات شرکت هپکو توسط دهیاری در نشست معاونان عمرانی مطرح و مورد قبول معاون عمرانی وزیر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خرید این ماشین آلات ضمن ایجاد آبادانی و توسعه در روستا‌های استان مرکزی افزایش در آمدزایی و اشتغال را برای شرکت هپکو اراک به همراه دارد اضافه کرد: خرید ماشین آلات شرکت هپکو اراک توسط استان‌های مجاور، سالانه تا یک هزار میلیارد ریال در آمد برای این شرکت به همراه دارد.

استاندار استان مرکزی کاهش نرخ بیکاری در شهرستان شازند را از جمله برنامه‌های استانداری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری این شهرستان می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان استفاده کرد.

وی بیان کرد: ایجاد سایت بزرگ گردشگری در اراضی کوکبیه متشکل از شهر بازی، سالن‌های ورزشی و آبی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار از جمله طرح‌های گردشگری در شهرستان شازند است که افزایش اشتغال زایی و در آمد را برای این شهرستان به همراه دارد.

ظرف ۲ هفته آینده باید تشریفات واگذاری زمین به سرمایه گذارتولید بنزین و گازوئیل انجام شود

آقازاده با یاد آوری حضور سرمایه گذار برای تولید بنزین و گازوئیل یورو پنج از ضایعات نفتی در شهرستان شازند گفت: ظرف ۲ هفته آینده باید تشریفات واگذاری زمین مورد نیاز این سرمایه گذار انجام و زمین مورد نیاز این واحد صنعتی تا پایان تیر ماه در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تسریع در جذب این سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در این شهرستان، تا یک هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر اشغال به صورت غیر مستقیم در شهرستان به همراه دارد

استاندار مرکزی یاد آور شد: عملیات اجرایی ۲ پتروشیمی در شهرستان شازند در حال انجام است که با رفع مشکلات محیط زیست و تأمین زمین، بهره برداری از مرحله نخست این واحد‌های صنعتی تا پایان سال آینده آغاز می‌شود که اشتغال جدید ۴۰۰ نفر‌ی را به همراه دارد.

واگذاری کارخانه قند شازند در مراحل پایانی

وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی واگذاری کارخانه قند شازند در مراحل پایانی است و با بهره برداری مجدد از این طرح در سال ۹۸، زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر هم در این کارخانه فراهم می‌شود.

آقا زاده، پیگیری طرح توسعه نیروگاه شازند را از برنامه‌های استانداری استان مرکزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه فروش نیروگاه این شهرستان متوقف شده، آغاز به کار مرحله دوم این نیروگاه برای دولت توجیه اقتصادی داشته و اکنون زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد چهار تا پنج نیروگاه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در این منطقه فراهم است.

وی یاد آور شد: سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح کشور و ۲۸ هزار تن در استان مرکزی از گندمکاران خریداری شده و این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برابر است و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی و ۱۰ میلیون تن از گندمکاران کشور خریداری می‌شود.

پیش بینی کاهش نرخ بیکاری شهرستان شازند

فرماندار شهرستان شازند نیز در این نشست از روند افزایشی جمعیت این شهرستان خبرداد و گفت:
نرخ بیکاری این شهرستان ۱۱ و پنج دهم درصد است که پس از شهرستان اراک، بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده که با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود، نرخ بیکاری شهرستان شازند به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.

پترشیمی کود را گران به کشاورزان می‌فروشد

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم رفع مشکلات کشاورزان برای افزایش خرید گندم را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: پتروشیمی‌ها اکنون حاضر به ارائه کود شیمیایی با قیمت گذشته به کشاورزان نبوده و خواهان تحویل این کود با قیمت سه برابری هستند که این در آینده مشکلاتی را برای بخش کشاورزی به همراه دارد.

ابراهیمی افزود: وزارت صنعت باید برنامه قابل دفاعی در خصوص تعطیلی واحد‌های بزرگ در این شهرستان تدوین کند و کاهش جمعیت این شهرستان، از ۱۷۰ هزار نفر به ۱۱۷ هزار نفر نیازمند بررسی کارشناسی است.

سید علی اقازاده در پایان این نشست به همراه ابراهیمی نماینده مردم شازند عرب فرماندار شازند از خانواده جانباز شهید اعصاب و روان غلامرضا رفیعی دیدن کردند و با حضور خود و بازدید از دریاچه کوکبیه این سفر را خاتمه داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.