امام جمعه ساوه گفت: شناسایی و برخورد جدی با روزنه‌های فساد موجب امیدواری مردم خواهد شد.

شناسایی و برخورد جدی با روزنه‌های فساد موجب امیدواری مردم خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در دیدار با  ادارات زیر مجموعه دستگاه قضایی شهرستان ساوه به مناسبت هفته قوه قضاییه، با اشاره به ضرورت استقلال دستگاه قضایی گفت: شناسایی و برخورد جدی با روزنه‌های فساد در هر زمینه‌ای موجب تصفیه کشور و امیدواری در مردم خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم را موهبتی الهی دانست و افزود: دستگاه قضایی به عنوان مرجعی برای تظلم خواهی آحاد، تضمین کننده سلامت سایر قوا در کشور است.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم با قوانین و مقررات علاوه بر افزایش سطح دانش حقوقی جامعه، مانع از سو استفاده از رفتار‌ها و اعتماد‌های رایج در اجتماع خواهد شد اضافه کرد: برگزاری کارگا‌های آموزشی تبیین مسائل حقوقی برای روحانیون و اقشار مختلف مردم به عنوان راهکاری عملی برای کاهش تعداد پروند‌ها در دادگستری است.

امام جمعه با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه مشکلات اقتصادی است ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی بدرستی وظایف قانونی خود را در جامعه انجام دهند، مطمئنا میزان جرائم در همه ابعاد کاهش پیدا می‌کند.

افزایش ۶ درصدی پروند‌های دادگستری ساوه

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم از افزایش ۶ درصدی پروند‌های دادگستری در سال ۹۷ خبر دادو گفت: با وجود افزایش تظلم خواهی مردم، میانگین سرعت رسیدگی به پروند‌های حقوقی در دادگستری ساوه ۵۵روز و پروند‌های کیفری ۶۵ روز است.

ملکی از کاهش نقض آرا صادره هم خبر داد و افزود: کل آرا حقوقی صادره نقض شده دادگستری ساوه در مرجع تجدید نظر، ۹ درصد در سال ۹۷ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۴ درصد کاهش داشته است

وی افزایش تصادفات در محور ساوه -نوبران را نگران کننده دانست و اضافه کرد: حوادث رانندگی علاوه بر لطمات جبران ناپذیر به خانواده، موجب هدر رفت بیت المال می‌شود.

چابکی و سرعت در ارائه خدمات از مهمترین ویژگی‌های سند تحول دستگاه قضایی

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی گفت: چابکی و سرعت در ارائه خدمات از مهمترین ویژگی‌های این سند در قوه قضاییه است که موجب افزایش سطح رضایتمندی می‌شود.

علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه هم در این دیدار تقویت عنصر کار جهادی را زمینه ساز رفع مشکلات در جامعه عنوان کرد و افزود: در شرایط موجود کشور باید با تغییر نگرش جدی مردم به کار و تلاش، زمینه‌های توسعه و پیشرفت را در جامعه بیش از گدشته نهادینه کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.