ارزش کالا‌های صادراتی از استان مرکزی به خارج از کشور در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد دارد.

افزایش ۲ درصدی ارزش  صادرات کالا  از استان مرکزی به خارج از کشور / کاهش ۱۳ درصدی واردات به استان مرکزیحسینی مدیر کل گمرکات استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در فروردین امسال بیش از ۹۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۰ میلیون و ۲۴ هزار دلار ازگمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش و از نظرارزش ۲ درصد کاهش دارد.

حسینی افزود: انواع هیدرو کربن ها، انواع شمش آلومینیوم، ماهیان زینتی، محصولات پتروشیمی، پلی اتیلن و گل و گیاه زینتی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان مرکزی هستند که به ۳۸ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه وترکمنستان صادر شده است.

کاهش ۱۳ درصدی کالا‌های وارداتی از خارج از کشور به استان مرکزی

وی همچنین از واردات ۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون دلار در این مدت به استان خبر داد و اضافه کرد: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گدشته از نظر وزنی ۲۷ درصد رشد و از نظر ارزش ۱۳ درصد کاهش دارد.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: ماشین آلات اولیه، مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی، قوطی آلومینیومی، کنسانتره و اجزا و قطعات یخچال عمده‌ترین کالا‌های وارداتی است که از ۲۲ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، هند، ایتالیا و آلمان وارد استان شده است.

رشد ۹۶ درصدی درآمد گمرکات استان مرکزی از محل ارزش افزوده

وی در ادامه گفت: گمرکات استان مرکزی درفروردین ماه امسال ۹ میلیارد تومان درآمد ملی و استانی از محل ارزش افزوده کسب کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۹۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام / ج

.

برچسب ها: اخباراقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.