رئیس کانون کارآفرینی خوزستان، اجرای قوانین کسب و کار را عاملی تاثیرگذار در رفع مشکلات بیکاری موجود در استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد هرمز رئیس کانون کارآفرینی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان گفت: کانون کارآفرینی استان در ۲۶ شهرستان نماینده دارد که برای حضور در شورای اشتغال، جلسات کارآفرینی و ارائه مشاوره به کارآفرینان به فرمانداران شهرستان‌های معرفی شده اند.

او بیان داشت: حدود به ۲۴۰ قانون مؤثر در توسعه کسب و کار داریم که در صورت اجرایی شدن حداقل در استان بین ۳۰ تا ۳۷ درصد مشکل بیکاری را به راحتی حل می‌کنند، ولی برداشت‌های سلیقه‌ای و موانعی که برخی مدیران بر سر راه تولید می‌گذارند، بیش‌تر ایجاد مشکل می‌کند.

هرمز افزود: ۷۳ شهرک صنعتی در استان با چند هزار نفر شاغل داریم که برخی از واحد‌های مستقر زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

رئیس کانون کارآفرینی خوزستان تصریح کرد: در صنعت، کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و مشاغل خانگی برخی قوانین هنوز اجرا نشده که به صورت ویژه آن‌ها را شناسایی و بررسی کردیم تا با اجرایی شدن آن‌ها از کارآفرینان حمایت کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: خوزستان در نفت، گاز و پتروشیمی رتبه اول کشور و در تعداد رودخانه‌ها و کشاورزی نیز رتبه خوبی دارد که باید برای صنایع پایین دستی هر کدام از این حوزه‌ها سرمایه گذاری کرد، ولی در حال حاضر آذربایجان و اراک در حوزه نفت و پتروشیمی برای صنایع تکمیلی فعالیت بیشتری دارند.

احمد هرمز با بیان این که برای صنایع پایین دستی یک مطالعه کاملا دقیق داریم، اظهار کرد: شهرستان‌های مختلف را برای صنایع پایین دستی شناسایی کردیم تا از ظرفیت هر کدام برای راه اندازی صنایع تکمیلی استفاده کنیم.

او با اشاره به ارتباطط کانون با تولید و کارآفرینی گفت: راهبرد کانون این بوده که در کانون‌های تأثیرگذار، کارگروه‌ها و مجامع تأثیرگذار حضوری فعال داشته باشد و با اظهار نظر نقش کارگشا داشته باشد.

هرمز ادامه داد: یک یوزتک داریم که شرکت مشاوره به کارآفرینان است و با همکاری فناوری اطلاعات، شهرک صنعتی و استانداری قرارداد منعقد شد که طرح را بررسی و تا مرحله اجرا کنار صاحب طرح می‌مانیم و بعد وارد مرحله تولید شود.

این مقام مسئول با بیان این که شناسایی کارآفرینان واقعی یکی دیگر از فعالیت‌های این کانون است، اذعان داشت: بسیاری از مراجعه کنندگان به خاطر زمین یا وام ارزان قیمت بدون مطالعه ورود پیدا می‌و برخی از آن‌ها هم توانستند از این آیتم استفاده کنند.

او بیان کرد: برخی از این واحد‌های مستقر در شهرک‌ها بدون مطالعه وارد کار شدند تا از مزایای مربوطه بهره‌مند شوند؛ در زمینه توجیه اقتصادی برای طرح‌های مختلف نیز آنالیز‌های خاص خود را داریم و گام‌های اولیه برداشته شده است.

به گفته احمد هرمز، در کانون کارآفرینی خوزستان ۴ هزار و ۲۲۸ عضو فعال داریم و ۱۱ هزار پرونده در حال بررسی که باید احراز هویت شوند.

رئیس کانون کارآفرینان خوزستان در ادامه گفت: این ۱۱ هزار پرونده در حوزه مشاغل خانگی، صنایع مختلف و کشاورزی هستند و پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشند.

هرمز با بیان اینکه تنها کانون ایران هستیم که ۲۶ نماینده در شهرستان‌ها داریم، اظهار کرد: بعد از احراز هویت این نماینده‌ها حکم برای آن‌ها صادر و به فرمانداری‌ها اعلام و معارفه می‌شوند.

او افزود: بعد از جلسه با فرمانداران یک عارضه یابی داشتیم و با انجام بازدید‌های میدانی از شهرک‌های صنعتی نسبت به دسته بندی مشاغل خانگی و روستایی و کارگاهی اقدام کردیم.

هرمز در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا یک وب سایت مستقل و در عین حال زیرمجموعه وب سایت کشوری داشته باشیم، تصریح کرد: بروزرسانی اطلاعات کانون یکی از اهداف اصلی این وب سایت مستقل است.

انتهای پیام/گ

لزوم بیکاری در خوزستان

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.