کارشناس مشاوره مدارس گفت: یکی از مؤثرترین عوامل بیکاری در کشور هدایت نامناسب تحصیلی است، که برای کاهش این تأثیر پس از استقرار نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان در پایه نهم هدایت می‌شوند.

مرضیه محبوبیان فر کارشناس مشاوره مدارس  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هدایت تحصیلی باید بر اساس علاقه، استعداد، توانایی‌های تحصیلی و شغلی، نیاز و امکانات انجام شود و در این راستا نیاز است که به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی دقیق صورت بگیرد.

او افزود: یکی از مؤثرترین عوامل بیکاری در کشور هدایت نامناسب تحصیلی است، که برای کاهش این تأثیر پس از استقرار نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان در پایه نهم هدایت می‌شوند.  

محبوبیان فر بیان داشت: فرم هدایت تحصیلی بصورت نمونه برگ‌های شماره ۶ و ۷ پس از اعلام نتایج امتحانات خرداد ماه در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار می‌گیرد، این فرم‌ها کمک می‌کند که افراد با اطلاعات بیشتری رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

کارشناس مشاوره مدارس ادامه داد: نمونه برگ شماره ۶ بررسی‌های مشاوره‌ای است که شامل ۳۵ نمره عملکرد تحصیلی دانش‌آموز، ۱۵ نمره آزمون‌های توانایی، ۱۵ نمره مربوط به پرسش نامه‌های رغبت، ۱۰ نمره متعلق به نظرات دانش آموز، ۵ نمره نظر اولیاء دانش آموز، ۱۰ نمره نظر معلمان دروس مختلف و ۱۰ نمره نظر مشاوره مدرسه می‌شود.

او گفت: مشاوران براساس اظهارات و عملکرد دانش‌آموزان و مشاوره‌های فردی و گروهی، رشته‌های در اولویت را به افراد معرفی می‌کنند و  نمونه برگ شماره ۷ در واقع صرفاً بررسی عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در پایه هفتم، هشتم و نهم تحصیلی است، این نمونه برگ ملاک عمل برای رتبه بندی دانش آموز در انتخاب رشته و مدرسه او محسوب می‌شود.

محبوبیان فر تصریح کرد: پس از مشخص شدن اولویت ها، دانش آموز می‌تواند در مدرسه و رشته مورد علاقه خود مشغول تحصیل شود و توصیه می‌شود دانش‌آموزان در فرآیند انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند و کاملاً آگاهانه و فارغ از یک فضای احساسی و هیجانی دست به انتخاب رشته بزنند؛ چرا که انتخاب رشته در آینده مسیر شغلی افراد را نیز مشخص می‌کند.

انتهای پیام/م

هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.