معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۳۴ صنعت کرمانشاه به عنوان صنایع آلاینده ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آذر ولیزاده معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ساماندهی صنایع آلاینده برنامه منسجمی در دستور کار داریم، گفت : در سه ماهه اول امسال ۳۴ صنعت آلاینده در استان به ثبت رسیده است.

او گفت : در سه ماهه دوم تعدادی از این صنایع آلاینده را از رده خارج کردیم و طی برنامه ریزی که در سرلوحه کار داریم قرار است تعداد این صنایع را باز هم کاهش دهیم.

او افزود: بر این اساس در تلاش هستیم تا تسهیلاتی به صنایع آلاینده پرداخت کنیم تا نسبت به رفع آلایندگی صنایع خود اقدام لازم را به کار گیرند.

ولیزاده در ادامه در خصوص برنامه‌های حفاظت از حیات وحش گفت: برای حفاظت از گونه‌های در حال انقراض برنامه‌ای جامع از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور با عنوان حمایت از گونه‌ها تدارک دیده شد که بر این اساس کرمانشاه به دنبال این است که از گونه‌های در معرض انقراض حمایت کند.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در این راستا امسال حمایت از گونه‌های مختلفی از جمله شوکا، سمندر آتشی و میش مرغی در برنامه اداره حفاظت محیط زیست استان قرار داده شده است.

 این مسئول گفت: سال گذشته نیز کار تحقیقاتی حمایت از گونه‌هایی از جمله کرکس مصری، خرس و پلنگ صورت گرفت.

او گفت: شهر کرمانشاه جزو پنج کلانشهری است که ۲ مشکل عدیده در زمینه آلودگی صوتی و منابع متحرک دارد و بر اکولوژیک انسانی و پرندگان تاثیر بسزایی گذاشته است و برای رفع این مشکل باید به دنبال بهینه کردن این مشکلات باشیم.

ولیزاده افزود: سالانه سرشماری از پرندگان مهاجر، آبزی و کنار آبزی را دستور کار داریم و در حال حاضر نسبت به سال‌های گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد تعداد پرندگان مهاجر ورود به زیستگاه‌های استان افرایش داشته است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کل فاضلاب شهر کرمانشاه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه است و آنچه تصفیه می‌شود ۷۰۰ لیتر است و این یک مشکل حاد محسوب می‌شود.

او افزود: مشکل سیستم تامین تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه یک مشکل اقتصادی است که اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تا امروز این مبلغ تامین نشده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استاندار کرمانشاه پیگیر رفع این مشکل شده است، گفت: با جلساتی که در این راستا برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل برخورد قضایی است .

 

 

انتهای پیام/د

۳۴ صنعت به عنوان صنایع آلاینده ثبت شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.