فرماندار قصرشیرین گفت : با بهره برداری از منابع آبی و استفاده از ظرفیت آب سد‌های منطقه، ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم این شهرستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : از مجموع اراضی که به سامانه نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده، هم اکنون ۶ هزار هکتار آن آماده است و چهار هزار هکتار دیگر در دست اقدام است.

او گفت : از مجموع ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به سامانه نوبین آبیاری، ۲ هزار هکتار آن زیرکشت و چهار هزار هکتار آن نیز در صورت تخصیص آب پاییز امسال با شروع سال زراعی زیرکشت می‌رود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: طرح امروز که در روستای «خراطها» به بهره برداری رسید در سطح ۱۵ هکتار، ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.

تاتار گفت: هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد. 

او از انواع محصولات تولیدی این را شهرستان را که نوبرانه و سرآمد کشور هستند شامل مرکبات، خرما و انگور بیان کرد که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

او افزود: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای با توجه به اینکه هم اکنون قصرشیرین دارای بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان و همچنین توسعه بخش گردشگری در دست اقدام است.

 

 

انتهای پیام/د

اراضی به سامانه نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.