مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار در استان طی دوسال اخیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب خانگی شهری در استان کرمانشاه تولید می‌شود که در حال حاضر تنها ۷۰۰ لیتر یعنی کمتر از ۳۴ درصد آن تصفیه می‌شود.

او این میزان تصفیه فاضلاب‌های خانگی را قابل قبول اعلام کرد و گفت : تلاش‌های فراوانی برای رساندن این رقم تا ۹۰ درصد در دست اقدام است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۷ تصفیه‌خانه (کرمانشاه، پاوه، بیستون، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب) در استان فعال است و تصفیه خانه‌های هرسین، پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی نیز آماده بهره برداری است که با اضافه شدن این تعداد تصفیه خانه بدون شک بیش از ۹۰ درصد فاضلاب‌های خانگی استان تصفیه خواهد شد و این یک رکورد در کشور خواهد بود.

یاوری با بیان اینکه تمام صنایع به سیستم کنترل آلودگی هوا مجهز هستند، گفت: در کرمانشاه ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی هم داریم که پساب این واحد‌ها توسط هفت تصفیه‌خانه مدیریت می‌شود.

این مسئول در خصوص وضعیت پسماند‌های بیمارستانی و نظارت بر چگونگی دفن آن‌ها گفت: ۲۳ بیمارستان در سطح استان داریم که مجهز به سیستم غیرسوز هستند که این زباله‌ها به این وسیله بی خطر می‌شوند.

او افزود: پسماند‌های بیمارستانی با نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی به صورت بهداشتی دفن می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی درصدد یافتن محلی بهتر برای دفن این پسماند‌ها است و موفق شده مکانی را به این منظور انتخاب کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه همچنین به صدور مجوز‌ها هم اشاره کد و افزود: طی دوسال گذشته در حدود ۲ هزار برگه پروانه شکار صادر شده که ۳۴۰ مورد آن در سال گذشته انجام شد و مشاهده می‌کنیم این میزان به لحاظ ایجاد ممنوعیت زمانی و مکانی کاهش چشمگیری داشته است.

یاوری در ادامه به ارائه آماری از تعداد آتش سوزی‌ها در استان پرداخت و گفت: در مناطق حفاظت شده استان از جمله بیستون، ورمنجه و قلاجه در سال گذشته ۶ مورد آتش سوزی با مساحتی بالغ بر ۲۹۸ هکتار داشتیم امسال این آمار به ۱۱ مورد با تحت شعاع قرار دادن ۱۸۵ هکتار رسیده است.

او آتش زدن پس‌چر مزارع را طبق قانون هوای پاک غیرقانونی دانست و گفت: با افراد خاطی در این زمینه برخورد خواهد شد و تا کنون چندین نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده اند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و صفر برنامه پاکسازی محیط زیست را در دستور کار داریم.

یاوری افزود: در این راستا هر ساله پاکبانان محرم سبز در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف فعالیت می‌کنند.

او گفت: همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ۱۲۰ نفر از مداحان استان را آموزش‌های لازم در خصوص حفظ محیط زیست و استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف جهت تبلیغ بهره گرفتند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه حل مشکلات و مسائل محیط زیستی در استان را نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: همچنین کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این راستا بسیار مشهود است .

 

 

انتهای پیام/د

تولید روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب خانگی شهری

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.