به گفته محقق ایرانی استفاده از نانوذرات طلای زیست سازگار در درمان سرطان پروستات مؤثر است.

استفاده از نانوذرات طلا در درمان سرطان پروستاتبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس مطالعه‌ای که در دانشکده پزشکی ایکان در آمریکا انجام شده است، نانوذرات طلای زیست سازگار که قابلیت تبدیل نور مادون قرمز نزدیک را به گرما دارند به طور موثر سلول‌های تومور‌های پروستات را هدف می‌گیرند.

این فناوری روش درمانی هدفمند را ارائه می‌دهد که ساختار‌های مهم درون پروستات را حفظ می‌کند، بنابراین از عوارض جانبی درمان کامل سرطان پروستات و پروستاتکتومی (برداشت کامل یا بخشی از پروستات) جلوگیری می‌کند.
 
محقق و نویسنده اصلی این طرح، اردشیر راستی‌نژاد، دانشیار ارولوژی و رادیولوژی در دانشکده پزشکی Icahn در Mount Sinai، می‌گوید؛ در این طرح از نانو، لوله‌هایی متشکل از هسته سیلیس و پوسته طلا با قطر ۱۵۰ نانومتر برای جذب انرژی از نور مادون قرمز نزدیک و تبدیل آن به گرما استفاده شده است که در نتیجه منجر به مرگ سلولی آن هم بدون آسیب روی بافت‌های غیر توموری مجاور، می‌شود.
بیشتر بخوانید:  نانوذراتی که به انسان قدرت دید در شب می‌دهد
تاثیرگذاری این درمان به طور موثر در مطالعات سلول قبلی و مدل‌های حیوانات نشان داده شده است و پس از درمان، ذرات از طریق کبد پاک می‌شوند، در حالی که برخی از آن‌ها در کبد و طحال باقی می‌مانند اما هیچ عوارض جانبی شناخته شده‌ای در این رابطه وجود ندارد. ۱۱ درصد از مردان در طول عمر خود به بیماری سرطان پروستات مبتلا خواهند شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، نانو ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار