محققان دستگاهی ساختند که از طریق بزاق احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را می‌سنجد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان استرالیایی دستگاهی اختراع کردند که از طریق بزاق خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ارزیابی می‌کند. این دستگاه با همکاری استارتاپ ESN Cleer و دانشگاه RMIT ساخته شده است که دارای یک بدنه اصلی است که قطعات الکترونیکی را در خود جای داده است و بخش سری آن قابل جدا شدن و حاوی نانو حسگر‌ها است.
 
دستگاهی که با بزاق احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را می‌سنجد + تصاویر

کاربر از نمونه بزاق استفاده می‌کند و مانند بسیاری از دستگاه‌های مدرن دیگر، با یک برنامه در تلفن هوشمند نمونه بررسی می‌شود. به گفته پروفسور Sharath Sriram استاد دانشگاه RMIT، نانو حسگر موجود در سر این دستگاه شش بیومارکر مختلف که در پزشکی مهم و شناخته‌ شده هستند، اندازه‌گیری می‌کند که چند مورد از آن‌ها شامل تروپونین قلبی و پپتید ناتریورتیک نوع B هستند. فاکتور‌های اندازه‌گیری شده توسط این سنسور به دستگاه‌های الکترونیک منتقل می‌شوند که از طریق بلوتوث با تلفن همراه شما جفت می‌شوند.
 
دستگاهی که با بزاق احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را می‌سنجد + تصاویر
 
این محقق اظهار می‌کند که این دستگاه اولین نمونه از دستگاه‌های سنجش آزمایشگاهی قابل حمل بیماری قلبی با چنین دقت و صحت بالایی است. در واقع نشانگر‌های زیستی سنجش شده با این ابزار، در مقایسه با آزمایش معمولی سایر مایعات بدن مانند خون، هزار برابر با دقت بیشتری اندازه گیری می‌شوند.
بیشتر بخوانید:  بلایی که انقلاب روبات‌ها بر سر اشتغال مردم می‌آورد
امید است تا سال ۲۰۲۱ محصول تجاری این نوآوری در دسترس باشد. این دستگاه همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در آینده ارزیابی کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار