مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ابرار امسال از پنجم تا هفتم شهریور در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام؛ مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در جلسه هئیت امناء ستاد دیه استان گفت:این طرح هر سال در سطح کشور و در کرمان به منظور گسترش فرهنگ ارزش‌های اسلامی و پاسداشت سیره اهل بیت در این ایام برگزار می‌شود.

او همیاری مستمندان و یتیمان بویژه محبوسان جرائم غیر عمد که بدون پشتوانه مالی تحمل حبس می‌کنند از اهداف برگزاری این طرح ذکر کرد و گفت:این طرح امسال به صورت دستورالعمل اجرا می شود.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۱۲۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و افزود:این تعداد زندانی باپرداخت ۴۴ میلیاردو ۸۹۹ میلیون ریال آزاد شده اند.

او تصریح کرد: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند که از ابتدای امسال مبلغ ۴۳۶ میلیاردو ۴۲۸ میلیون ریال از شکات پرونده‌ها تخفیف گرفته شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد ۱۰۶ نفر بدهکاران مالی و ۹ نفر بدهکاران تصادفات و مابقی محکومین مهریه و نفقه هستند و برای آزادی  تمام این ۲۰۳ زندانی ۸ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه طی مدت یادشده ۲۶ جشن گلریزان در استان کرمان برگزارشده است، افزود: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که ۵۵ درصد این مبلغ وصول شده است.

وی تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کهنوج با ۴ نفر و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۵ نفر است.
انتهای پیام/ی

در حال حاضر ۲۰۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار