معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی گفت:صنایع کوچک در استان، برای ۵ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عابدینی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۳۴۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۴۱۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد که زمینه اشتغال زایی برای ۵ هزار و ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.


او با بیان اینکه صنایع کوچک در خراسان جنوبی، ۵۴ درصد اشتغال صنعتی این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از ۹۵ درصد از واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی صنایع کوچک هستند.


عابدینی با بیان اینکه ۲۵ درصد صنایع کوچک استان تعطیل و یا در حالت رکود هستند، گفت: ۲۱ درصد این تعداد با برطرف شدن مشکلاتشان می‌توانند دوباره راه اندازی شوند و به چرخه تولید بازگردند.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اشاره به صنایع کوچک فعال در شهرک‌های صنعتی افزود: ۲۵ درصد این صنایع با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند، ۱۶ درصد با ظرفیت ۳۰ تا ۷۰ درصد و ۳۵ درصد زیر ۳۰ درصد ظرفیت و بقیه راکد اند که تزریق نقدینگی، نوسازی ماشین آلات، بروز شدن تجهیزات وتهیه مواد اولیه راه برون رفت آنان از رکود و کاهش تولید است.


عابدینی ادامه داد: صنایع کوچک پارسال ۳۰ میلیون یورو صادارات به خارج از کشور داشتند که این آمار در سه ماه نخست امسال یک میلیون یورو بوده است.


فراوری خاک‌های صنعتی، خوراک دام و طیور، فرآوری سنگ‌های تزیینی، لوله‌های پی وی سی، فرآوری محصولات استراتژیک استان، گیاهان دارویی و تولید ظروف یکبار مصرف از مهمترین صنایع کوچک خراسان جنوبی هستند.


واحد صنعتی کوچک به واحد‌هایی گفته می‌شود که زیر ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند.
انتهای پیام/ب


صادرات ۳۰ میلیون یورویی صنایع کوچک در خراسان جنوبی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار