خطیب جمعه کرمان‌گفت:آمار پرونده‌های دادگاه‌ها نشان میدهد که افراد در سنجش خود کوتاهی میکنند و اگر قبل از هر عملی خودمان را بشناسیم یقینا عواقب رفتارمان کمتر است.

خودشناسی آمار جرائم را کاهش می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان در نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، گفت: اختلافات بین افراد ناشی از عدم شناخت و سنجش خود افراد جامعه در طول زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: گاهی اوقات یک دقیقه فکر کردن و سنجش خود، مسیر افراد را عوض میکند و او را نجات میدهد.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد:افرادی که معتقد به قیامت بوده و معاد محورند شجاع هستند و  از گفتن حق و حقیقت ابایی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار داشت: علما از خدای تبارک وتعالی خوف دارند و کسانی که صاحب علم و دانشمندند به خوبی خدا رامی‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت:عالم کسی است که اعمالش با متناسب با حرفهایش است و هر حرفی میزند ابتدا خود عمل میکندو عالم در منطق قرآن یعنی کسی که عمل و گفتارش یکی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: افراد معاد محور ترسی همراه با تکریم و تعظیم و محبت وافر به خدا  را دارند.


او بیان داشت:نمیشود مومن به معنای واقعی بود، اما به حقوق مردم توجه نکرده و پاسخگوی مردم نبودو این مغایر با معاد محوری واعتقاد به خداست.

حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود:هنگام قبول مسولیت در نظر بگیرید دنیای درگذر ارزش این را ندارد که بخواهید جواب مردم را در پیشگاه خدا ندهید و همان اندازه که از دشمنان می‌هراسید به همان‌میزان از عواقب رفتار بدتان با مردم هم بترسید.

خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم نیز با اشاره به روز مسجد و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان داشت: عید غدیر عید بزرگ اسلامی است که سرنوشت آن توسط پیامبر اسلام ص مشخص شد.

حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود:بعد از پیامبر سه خطر  از جمله انحراف‌ها، بدعت‌ها و نوآوری‌ها و خرافات اسلام را تهدید می کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت:حذف دین در مقابل هواپرستی و دنیا طلبی‌ها در طول تاریخ اتقاق افتاده است و در این بین در برابر پیامبران هم ایستادند.

او تاکید کرد:در مسله غدیر و ایام این عید بزرگ متولیان بایستی به مواردی مهم توجه کنند.


حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت:متولیان برگزاری اعیاد غدیر باید شناخت امامت و نشان دادن این موضوع و شناخت ان به مردم؛ معرفی شخصیت امام علی ع و معرفی آن به طور کامل و شفاف برای مردم ونیز روشن کردن ادامه امامت و ولایت را برای مردم و بیان جایگاه ولایت فقیه را در دستور قرار داده  و غدیر را آنگونه که هست بیان کنند.

انتهای پیام/ح

عدم شناخت  دادگاهها را شلوغ کرده است

برچسب ها: نماز جمعه ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار