معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با مشارکت ۵ میلیارد ریالی خیران یک دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان آیت الله روحانی بابل اضافه شد.

سیدمصطفی قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از مشارکت ۵ میلیارد ریالی نیکوکاران در خرید دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان آیت الله روحانی بابل خبر داد.

او گفت: مطرح شدن ضرورت تهیه دستگاه اندوسونو از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل در جلسه اعضای هیأت مدیره بنیاد نیکوکاری سلامت منجر به مشارکت ارزشمند خانواده ارجمند مرحوم حاج عباس حبیبیان شده است.

قاسم زاده افزود: وجود دستگاه اندوسونو در بخش آندوسکوپی بیمارستان آیت الله روحانی (ره) که مرکز ارجاعی از کل استان مازندران و همچنین استان‌های همجوار است، سبب منشا خدمات بسیاری خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: وجود این دستگاه یکی از پیش شرط‌های وزارت بهداشت جهت اهداء مجوز آموزش دستیار فوق تخصصی گوارش و کبد بالغان است که از این جهت اقدام این نیکوکار دارای اهمیت ویژه است.

قاسم زاده افزود: قیمت این دستگاه با دلار فعلی حدود ۵ میلیارد ریال است که با پیگیری همکاران دانشگاه با ارز دولتی از طریق هیأت امنای ارزی با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان خریداری شد.

اندوسونوگرافی یک روش کم تهاجمی به منظور معاینه و بررسی بیماری‌های گوارشی و ریوی است.

در این روش یک اندوسکوپ مخصوص با استفاده از امواج صوتی فرکانس بالا، تصاویری دقیق از قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش و قفسه سینه و اعضای دیگر بدن مثل پانکراس، مجرای صفراوی، کبد و غدد لنفاوی ایجاد می‌کند.

در مواقعی با ترکیب اندوسونوگرافی با روشی که به آن آسپیراسیون گفته می‌شود پزشک می‌تواند از شکم یا قفسه سینه بیمار نمونه برداری انجام دهد.
انتهای پیام/ س
 

خرید دستگاه پیشرفته اندوسونوگرافی با همکاری خیران سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار