رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد الوارو اوریبه، همتای پیشین کلمبیایی‌اش با استخدام تعدادی مزدور درصدد ترور او بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا گفت الوارو اوریبه، رئیس جمهور پیشین کلمبیا با استخدام تعدادی مزدور قصد داشت طرحش برای ترور وی را اجرایی کند.

مادورو روز گذشته [چهارشنبه] در یک سخنرانی که مستقیم در حساب کاربری توئیتر او پخش می‌شد گفت: اخیرا فهمیده ام طرحی با همکاری الوارو اوریبه و سفیر کلمبیا در ایالت سان فرانسیسکوی آمریکا در حال اجرا بوده است که طبق آن ۳۲ مزدور برای کشتن [ترور] من به ونزوئلا آمده بودند.

مادورو پیشتر نیز اعلام کرده بود آمریکا به کلمبیا دستور داده تا طرح‌های خود برای ترور او را اجرایی کند. اظهارات مادورو از سوی واشنگتن و بوگوتا رد شده است.

آخرین تلاش ناموفق برای ترور مادورو در اوایل اوت سال ۲۰۱۸ در جریان یک رژه نظامی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا اتفاق افتاد. در این حادثه مکانی که مادورو در آن مستقر شده بود به وسیله دو هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت. مادور از این ترور جان سالم به در برد، اما هفت افسر امنیتی به شدت زخمی شدند.

پس از این حادثه، وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد لوئیزا اورتگا دیاز، دادستان کل پیشین ونزوئلا، خوان مانوس سانتوس، رئیس جمهور پیشین کلمبیا، و خولیو بورگس، از مخالفان دولت ونزوئلا در کنار الوارو اوریبه از مجریان این طرح ترور بودند.

هفته گذشته، رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت به مدارکی دست یافته که ثابت می‌کند جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، طرح ترور وی را در سال ۲۰۱۸ تنظیم کرده بود. 

از ژانویه امسال پس از آنکه خوآن گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، ونزوئلا به یک بحران سیاسی که طراح آن آمریکا و حامیان غربی اش هستند، وارد شد. آمریکا و ۵۰ کشور دیگر با به رسمیت شناختن گوآیدو دست به اقدامات گسترده‌ای از جمله کودتا برای سرنگون کردن دولت مادورو زدند که همگی ناموفق بود. همچنین آمریکا و حامیان غربی آن بخش عمده‌ای از دارایی‌های ونزوئلا در کشور‌های دیگر را مسدود کردند.

مادورو پیش از این گوآیدو را یک عروسک آمریکایی خواند و واشنگتن را متهم کرد که در تلاش برای دستیابی به منابع طبیعی ونزوئلا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار