مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان با بیان اینکه تعداد ۲ تعاون روستایی زنان فعال در شهرستان زرند وجود دارد، گفت: فعالیت‌های این شرکت تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، انقلابی در سطح استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسینی مدیر کل تعاون روستایی استان کرمان امروز در دیدار با علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی تعاون روستایی در بحث تنظیم بازار است، گفت: خوشبختانه با توجه به نوسانات شدید بازار، شاهد حاکمیت ثبات قیمتی بسیار خوب و توزیع عادلانه کالا‌های اساسی برای تنظیم بازار (توزیع گوشت قرمز، مرغ، میوه، شکر و...) در بازار زرند نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کرمان، بوده ایم.

محمد حسینی با تاکید بر اینکه باید توجه به اتحادیه‌های تعاونی با نگاه موتور پیشران توسعه جامعه در بین مسئولین و مردم نهادینه شود، اظهار داشت: در شهرستان زرند جهت احیاء شرکت تعاونی‌های روستایی زنان اقدامات حائز اهمیتی برای توانمندسازی حداکثری زنان روستایی انجام شده و باید این تعاونی‌ها را به سمت اهداف توسعه‌ای روستایی و کشاورزی از قبل تعیین شده سوق دهیم.

مدیر تعاون روستایی کرمان، با اشاره به اینکه تعداد ۲ تعاون روستایی زنان فعال در شهرستان زرند وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های این شرکت تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی همچون برگزاری جشنواره‌های رونق تولید، مهارت آموزی و ساماندهی مشاغل و تولیدات خانگی، انقلابی در سطح استان کرمان است.

او راه اندازی جمعه بازار در زرند برای فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات، تولیدات و سوغات بومی، محلی و خانگی زنان روستایی و حضور شرکت تعاونی روستایی زنان زرندی در نمایشگاه‌های فرا شهرستانی و استانی را، تحول عظیمی در معرفی ظرفیت‌های زنان روستایی دانست.

فرماندار زرند نیز با اشاره به نقش آفرینی تعاونی‌های روستایی در توسعه همه جانبه جامعه، فاصله گرفتن تعاون روستایی از رسالت و جایگاه اصلی خود را عامل مهم به چالش کشیدن توسعه جامعه روستایی دانست و از آن به عنوان آفت تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای روستا‌ها یاد کرد.

علی صادق زاده با بیان اینکه مطالبات، مسائل و مشکلات تعاونی‌های روستایی زرند باید برای یکبار و همیشه حل و فصل شوند، گفت: این موضوع نیاز به یک جراحی با همکاری و هم اندیشی مسئولین فرا شهرستانی دارد.

نماینده عالی دولت  از عزم جدی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و پیگیری فرمانداری از مبادی مسئولین استانی و استفاده از ظرفیت‌ها و رایزنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سطح مسئولین کشوری، برای رفع مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی روستایی زرند خبر داد.

در پایان جلسه در خصوص بررسی مسائل و مشکلات کارخانه تعطیل شده کود مایکرو کشاورزی اتحادیه تعاون روستایی و بدهی و معوقات بانکی شرکت‌های تعاونی روستایی زرند، بحث و گفتگو شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام/ی

تلاش زنان روستایی زرندی در فعالیت‌های اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار