رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت:دانش آموزان مدارس نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان و مدارس شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد پس از مرحله گزینش به مدارس خلاقیت و ایده پردازی راه یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در آیین اختتامیه دوره اول فعالیت مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی کرمان، گفت: تنها ۴۸ درصد دانشجویان دانش آموخته دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به کار می‌شوند در حالی که اگر بتوانیم با آموزش مهارت‌های لازم این آمار را به ۷۰ درصد برسانیم بسیاری از مشکلات اشتغال در استان حل خواهد شد.

طبیب زاده افزود:امیدواریم با آموزش‌های ارائه شده درمدارس ایده پردازی و خلاقیت، دیدگاه دانش آموزان نسبت به جامعه تغییر کند و صرفا به فکر تحصیل نباشند بلکه به ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ثروت آفرینی، حل مسائل جامعه و کشف ایده‌ها نیز بیندیشند و بپردازند.

او گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد دارای مهارت، ۲۲ درصد شانس بیشتری برای کسب شغل نسبت به افراد معمولی دارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تاکنون دانش آموزان مدارس نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان و مدارس شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد پس از مرحله گزینش به مدارس خلاقیت و ایده پردازی راه یافته‌اند که امیدواریم با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان کرمان بتوانیم این موضوع را در سطح استان پوشش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه این مجموعه بیش از ۱۰۰ سال گذشته مورد وثوق جامعه اقتصادی استان بوده است، گفت: سال‌ها به شیوه سنتی حضور تجار و فعالان اقتصادی توانمند را در اتاق شاهد بودیم که از این پس ضمن استفاده از تجربیات بزرگان اقتصاد استان، منتظر جوانان خلاق، ایده پرداز و کارآفرین هستیم.
انتهای پیام/ی

اتاق بازرگانی منتظر جوانان خلاق، ایده پرداز و کارآفرین هستیم

برچسب ها: صنعت ، اخباردانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار