رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در سال‌های اخیر معادن جدیدی کشف نشده و معادنی در عمق وجود دارند که باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید مهدی  طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی گفت: بایستی کار‌های مبنایی در حوزه معدن در استان کرمان صورت گیرد و همه مسئولان باید معدن را در کانون توجه خود قرار دهند، زیرا این بخش می‌تواند پیشران اصلی اقتصاد استان باشد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: معدن می‌تواند مهمترین بخش اقتصاد استان کرمان باشد، زیرا این استان بالاترین ارزش افزوده و بیشترین سهم استخراج از معادن در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن تشکل‌های بسیار زیادی فعال هستند، گفت: به نظر می‌رسد که معدن نتوانسته با وجود تمامی پتانسیل‌های موجود خود، نقش خود در توسعه اقتصادی را ایفا کند.

طبیب زاده  با تاکید بر این مطلب که آثار وجود معادن در استان کرمان نباید حفره‌های بزرگ باشد و باید از بطن آن صنایع با ارزش افزوده بالا درآید، اظهار داشت: بایستی زنجیره ارزش معدن در استان کرمان کامل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از منابع معدنی به عنوان منابع تجدیدناپذیر بین نسلی یاد کرد و ادامه داد: این منابع باید تبدیل به ثروت زاینده برای نسل‌های آینده شود.

طبیب زاده با اشاره به اینکه هنوز کار‌های اساسی در حوزه معدن به ویژه در حوزه اکتشاف انجام نشده است، گفت: آنچه معدن در استان کرمان کشف شده بر اساس شواهد موجود و به صورت عینی بوده است و شاهد هستیم که در سال‌های اخیر معادن جدیدی کشف نشده است و معادن موجودی در عمق وجود دارند که باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشف شوند.

وی با اشاره به این مطلب که اکتشاف باید در طی برنامه‌ای چندساله در صدر کار‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد، گفت: به روش‌های منسوخ و تکنولوژی‌های قدیمی در حال برداشت از معادن هستیم و در این حوزه نیز باید تکنولوژی‌های جدید وارد شود.

طبیب زاده گفت: وقتی می‌توانیم بگوییم از معادن به خوبی استفاده کرده ایم که شهرک‌های صنعتی مدرن در جوار معادن مختلف از جمله معادن فولاد و مس قرار گیرد تا شمش تولیدی آن‌ها تبدیل به قطعات ارزشمندی شود که درحال حاضر با صرف میلیارد‌ها دلار وارد کشور می‌شوند.
وی اظهارکرد: از هر منظر به معدن نگاه کنیم نشانه‌های ضرورت توجه به این بخش مشخص است، زیرا در حوزه اشتغال، تحقق اقتصاد مقاومتی، درآمدزایی و ... تاثیر به سزایی دارد.

انتهای پیام/ی

برگزاری چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار