معاون محیط زیست استان فارس گفت: حقابه بعد از بارش ۳۰ میلی‌متری رهاسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نبی‌اله مرادی معاون محیط زیست استان فارس با اشاره به ضرورت تامین حقابه بختگان گفت: از آنجا که کمترین زمان برداشت آب از مردادماه تا اوایل پاییز است، بهترین زمان برای تامین حقابه محسوب می‌شود.

او، در جلسه شورای کشاورزی استان با ابراز نگرانی از نرسیدن آب به تالاب‌های استان بیان کرد: سازمان آب باید برای رفع این نگرانی و رساندن آب به تالاب‌ها سازوکاری تنظیم کند.

مردای با بیان اینکه در زمان ساخت سد درودزن تکلیف شده است که سازمان آب حقابه تالاب را در ورودی خود تالاب تامین کند، تصریح کرد: نیاز تالاب‌ها به آب در فصل مرداد ضروری است چراکه فلامینگو‌ها در این زمان در حال زادآوری هستند و با وجود کم آبی به سختی ادامه حیات می‌دهند.

معاون محیط زیست استان فارس ادامه داد: در این شرایط اگر ۱۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب برسد ارزش آن از هزار میلیون متر مکعب در دی ماه برای تالاب بیشتر است.

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای امسال به چاه آبی برای برداشت آب خاموشی نداده است، افزود: به دلیل بارش‌های خوب تاکنون خاموشی نداشته ایم و در واقع چاه‌ها بیشتر از آنچه تاسیسات داشته‌اند، آب گرفته‌اند.

او درباره رهاسازی حقابه تالاب‌ها اضافه کرد: محیط زیست برای رهاسازی حقابه مردادماه امسال را پیشنهاد می‌دهد که به دلیل تبخیر بالا این ماه بدترین شرایط آب و هوایی را دارد و پیشنهاد این است که بعد از بارندگی ۳۰ میلیمتری بلافاصله آب رها شود.

انتهای پیام/ت

رهاسازی حقابه تالاب‌ها در مرداد ماه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار