وزیر اطلاعات ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس از ادامه مذاکرات با مخالفان درباره محاصره اقتصادی این کشور از سوی آمریکا منصرف شده است.

اعلام مخالفت ونزوئلا با ادامه مذاکرات با گروه مخالفانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خورخه رودریگرز، وزیر اطلاعات ونزوئلا، اعلام کرد نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، تصمیم گرفته است هیئت دولت را برای دور دوم مذاکرات با گروه مخالفان که قرار بود در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه برگزار شود، اعزام نکند.

رودریگرز در ساعات پایانی روز گذشته در توئیتر خود نوشت: «رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو تصمیم گرفت هیئت دولت ونزوئلا را این بار به دلیل تجاوز‌های بی‌رحمانه و ظالمانه از سوی دولت ترامپ که در حال محاصره غیرقانونی اقتصاد، تجارت و امور مالی کشورمان است به مذاکرات اعزام نکند».

وزیر اطلاعات ونزوئلا در ادامه اشاره کرد: «ما آماده تجدیدنظر در خصوص سازوکار‌های گفت‌وگو با مخالفان هستیم تا ادامه آن را مؤثر و کارآمد برای برآورده کردن منافع مردم کشورمان بکنیم».

این درحالی است که هیئت گروه مخالفان که از سوی خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده، انتخاب شده است در باربادوس (کشوری جزیره‌ای در میان دریای کارائیب و در شمال شرق ونزوئلا) به سر می‌برد.

تقریبا یک هفته پیش مادورو از آغاز دور جدید مذاکرات با مخالفان خبر داده بود. در ۸ ژوئیه، نیز دور دیگری از گفت‌وگو‌ها در باربادوس آغاز شد. نیکلاس مادورو گفته بود این گفت‌وگو‌ها کامل و همه جانبه بوده و بعید نیست به یک توافق منجر شود. در ماه مه، دستکم دو دور مذاکرات غیرمستقیم میان دولت ونزوئلا و مخالفان در اوسلو و تحت نظارت دولت نروژ برگزار شد.

آمریکا طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، این کشور را با بحران سیاسی و آشوب‌های خیابانی مواجه کرده که در بهمن ماه پارسال شدت این ناآرامی‌ها افزایش یافت. خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، اوایل بهمن پارسال پس از چراغ سبز دونالد ترامپ و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده@اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار