معاون وزیر راه:

پرونده مسکن مهر پایان سال بسته می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تعهد بر این است که تا پایان سال‌جاری پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام و تحویل مردم داد.

۴۹۰۰ واحد مسکن مهر کردستان همچنان در دست ساخت داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شورای مسکن کردستان روز دوشنبه با حضور علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ملی زمین و مسکن، مرادنیا استاندار و مدیران حوزه های مرتبط استان کردستان برگزار شد و در آن از تلاش‌های مختلف برای اتمام پروژه مسکن مهر کردستان همزمان با سراسر کشور به عنوان یک ماموریت محوله برای این وزارتخانه خبر داده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این شورا گفت: اتمام مسکن مهر یکی از دغدغه‌های دولت بوده که طبق دستور رئیس جمهوری وزارت راه و شهرسازی و برخی وزارتخانه‌ها مامور انجام این ماموریت تا پایان سال جاری شده اند.

علی نبیان اظهار داشت: در این راستا تلاش می‌شود تمام طرح‌ها به جز واحد‌هایی که مشکل حقوقی دارند و پرونده آن‌ها در محاکم قضایی در حال پیگیری است، اجرایی شود.

وی افزود: در چند روز گذشته از طرح‌های مسکن مهر استان کردستان بازدید به عمل آمده و تخصیص منابع مالی مورد نیاز آن‌ها بررسی و به تجمیع نهایی برای تزریق و ادامه عملیات رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در این راستا تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای محوطه سازی مسکن مهر کردستان نهایی شده که ۴۰ میلیارد آن به حساب اداره کل راه و شهرسازی واریز می‌شود.

نبیان اضافه کرد: همچنین در قالب تبصره ماده ۸ قانون بودجه ۱۳۹۸ اعتبارات ویژه‌ای به صورت تهاتر پیش بینی شده تا اجرای طرح‌ها را سرعت ببخشیم.

وی در خصوص درخواست افزایش قیمت برخی واحد‌های مسکن مهر گفت: این افزایش قیمت پیشتر به استان‌ها ابلاغ شده و در کردستان در ۲ طرح شامل یک هزار و ۲۰۰ واحدی سنندج و ۵۳۶ واحدی پارس بانه نیز تصمیم گیری و اعلام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ملی زمین و مسکن افزود: همچنین در این راستا برای برخی از طرح‌ها افزایش تسهیلات از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال افزایش یافته که بانک مسکن این اعتبارات ره به متقاضیان پرداخت کرده است.

نبیان در خصوص مسکن مهر خبرنگاران استان کردستان نیز اظهار داشت: این طرح نیز با بررسی‌های انجام گرفته و هم اکنون در حال ادامه عملیات است و متقاضیان آن برای خانه دار شدن از کمک‌های دولتی بهره مند می‌شوند.

استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: مسکن مهر برای آرامش مردم در حال اجرا و دولت نیز برای تقویت این مهم به صورت جدی اتمام آن را در دستور کار قرار داده است.

بهمن مرادنیا افزود: لازم است طوری برنامه ریزی شود تا شروع بارش‌های زمستان این طرح‌ها در کردستان جمع بندی شود و برای این اقدام نیازمند تامین اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی مصوب مسکن مهر کردستان است.

وی همچنین نهایی شدن ساخت مدارس در مسکن مهر‌های کامیاران، سنندج و مریوان را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی سهم دولت از این طرح‌ها را تامین و نسبت به بازبینی احداث آن‌ها نسبت به نرخ‌های به روز اقدام کند.

۱۹۰۰ واحد مسکن مهر کردستان مشکلات حقوقی دارند

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این شورا با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار ۹۰۰ واحد نیمه تمام مسکن مهر دارد افزود: یک هزار و ۹۰۰ واحد از این تعداد دارای مشکل حقوقی هستند.

محمدصدیق ثابتی اضافه کرد: تاکنون از ۳۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر سهم این استان ۳۳ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی سعی دارد طبق برنامه زمانبندی طرح‌های مسکن مهر را به سمت اتمام پیش ببرد و در خصوص یک هزار و ۹۰۰ واحد دارای مشکل حقوقی در انتظار آرای دادگاه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مسکن مهر ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.