نایب رئیس انجمن داروسازان ایران آخرین وضعیتی بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها را تشریح کرد.

علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها اظهار کرد: متأسفانه داروخانه‌ها وضعیت اقتصادی خوبی ندارند به طوری که  تأمین اجتماعی و بیمه سلامت چندین ماه از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

تاخیر ۶ ماهه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها

فاطمی با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی هم با ۶ تا ۷ ماه تأخیر مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت می‌کند، ادامه داد: بیمه سلامت چند ماه از مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۸ را پرداخت کرده، اما مطالبات زمستان ۹۷ به داروخانه‌ها هنوز پرداخت نشده است،

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه‌ای با دکتر سالاری مدیر عامل جدید سازمان تأمین اجتماعی داشتیم و مشکلات داروخانه‌ها را مطرح کردیم، ایشان  قول مساعد دادند که هرچه زودتر مطالبات پرداخت شود و امیدواریم این قول‌ها عملی شود.

وی با بیان اینکه به دلیل تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با چالش نقدینگی برای خرید دارو مواجه هستند،گفت: شرکت‌های پخش هم به دلیل چالش‌های مالی چک‌های یک تا دو ماهه از داروخانه‌ها دریافت می‌کنند و داروخانه نیز به دلیل آنکه بیمه‌ها با چندین ماه تأخیر مطالبات را پرداخت می‌کنند، نمی‌توانند داروی مورد نیاز بیماران را خریداری کنند.


بیشتر بخوانید:سرانجام رسيدگى به پرونده شرکت‌های متخلف ارزی در نامه ریاست جمهوری به کجا رسید؟


آسیب به زنجیره تامین دارو با تاخیر بیمه ها

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: چالش نقدینگی داروخانه‌ها موجب خرید کمتر دارو می‌شود در نتیجه کمبود‌هایی در داروخانه‌ها به وجود می‌آید و در نهایت فشار اقتصادی داروخانه‌ها به کل زنجیره تأمین دارو آسیب وارد می‌کند.

فاطمی یادآوری کرد: البته داروسازان تمام تلاش خود را می‌کنند تا فشار مالی داروخانه‌ها به بیماران وارد نشود و بیماران آسیب نبینند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار