مطالعه ای تازه مزایای غیرقابل باوری را برای وجود پنل های خورشیدی در پشت بام ها برشمرده است.

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه تگزاس در ایالات متحده آمریکا انجام شده است، مزایای قابل توجه پنل های خورشیدی روی پشت بام ها را نشان می دهد که از صرفه جویی در هزینه های فردی تا تاثیرات ملی گسترده تر را شامل می شود.

بر اساس این مطالعه که توسط روزنامه The Cool Down منتشر شده است، استفاده از انرژی خورشیدی می تواند هزینه های تامین برق را سالانه حدود ۳ میلیون دلار یا ۴۰ درصد در مقایسه با هزینه های بدون این سیستم ها کاهش دهد.

این مطالعه نشان داد که هزینه سالانه تامین برق برای بخشی به اندازه یک محله بدون استفاده از انرژی خورشیدی می تواند به ۷/۲ میلیون دلار برسد.

این مطالعه همچنین چالش‌های پیش روی شرکت‌های خدمات عمومی را در اتخاذ سیاست‌های انرژی تجدیدپذیر، به دلیل فقدان انگیزه‌های کافی برای توجیه گذار آن ها به انرژی پاک، برجسته کرد.

نویسنده اصلی، نیک لاوز، پیشنهاد کرد که شرکت‌های توزیع برق باید رویکردی فعال برای شناسایی مناطقی که می‌توانند از موانع مالی منتفع شوند و بر آن‌ها غلبه کنند، اتخاذ کنند.

نیک لاوز بر اهمیت اصلاح سیستم تامین مالی آب و برق در راستای اهداف تامین انرژی پاک تر و مقرون به صرفه تر تاکید کرد.

مزایای غیر منتظره

مزایای غیرمنتظره پنل های خورشیدی روی پشت بام ها از جنبه های مختلفی از جمله افزایش ارزش ملک، محافظت از سقف ها در برابر خوردگی و آسیب ناشی از عوامل آب و هوایی مانند آفتاب و باران و افزایش فرصت ها برای درآمد اضافی نشان داده می شود.

انرژی خورشیدی از نظر زیست‌محیطی نیز مفید است، زیرا به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار کربن کمک می‌کند که از تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند.

منبع؛ ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام ، در کشور ما سالانه ۴۰ درصد تورم داریم اگه ۲۰۰ میلیون هزینه کنیم حتی ارزش پول هم برگشت نداره مگه دولت رایگان پشت بام را پنل نصب کنه
Iran (Islamic Republic of)
. عباس رحیمی
۲۲:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
باسلام، اینجانب می خواستم پشت بام خانه را انرژی خورشیدی نصب کنم اداره برق گفتند باید دويست ملیون پول داشته باشید اگر وام‌ به متقاضیان پرداخت کنند مراجعین زیادی هستند که بخواهند انرژی خورشیدی نصب کنند. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
مواقع قطعی برق برا اونایی که بیمار در خونه دارند ضروریه ولی یه پنل 10هزار واتی 120میلیونه اگه قبض برق ماهی 200باشه پول 50سال برقه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
با توجه به زمان پیک مصرف صنعتی واداری که درطول روز است استفاده از انرژی خورشید بسیار تأثیر گذار خواهدبود .با مدیریت هوشمند مصرف میتوان نیاز به باتریها را تعدیل نمود.
Iran (Islamic Republic of)
م. ن
۱۲:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
تکنولوژی‌های بهتر هم برای پنل های خورشیدی در راه است که باعث استفاده بیشتر از نور خورشید برای تولید برق میشود. باید مخزن باتری هم باشه که پنل های خورشیدی باتریها را شارژ میکند که در شب هم برق باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
بهشت صفحه خورشیدی جهان چرا برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به مردمانش وام کم بهره نمی‌دهد
یادمان باشد کشور ما بهشت برق خورشیدی و پاک جهان است اگر مردم و مسولان درست بیندیشند و برای ساخت مزارع فراوان خورشیدی آستین همت و تلاش بالا بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
بهترین و ارزانترین انرژی که بشر تا بحال به آن دست یافته است همین انرژی خورشیدی است. در گذشته سلول‌های خورشیدی راندمان کم داشتند اما در حال حاضر در دنیا پیشرفت زیادی در راندمان آن شده است در گذشته در ذخیره برق خورشیدی بشر مشکل داشت اما امروزه در ذخیره برق خورشیدی پیشرفته زیادی شده است در گذشته برق خورشیدی گران تمام می شد اما امروزه ارزانترین و شاید تنها انرژی رایگان دنیا شده است. واقعا کشور ما دارای مزیت فراوانی در استفاده از انرژی خورشیدی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ها نا
۰۹:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
سلام ،خوب دولت میتونه با اختصاص ردیف بودجه در قالب تسهیلات ظرف ۵یا ۱۰سال با اولویت خانواده های جنوب و مرکز کشور و پشت بام خانه ها یه منبع انرژی خورشیدی ساخت دولت اقساط تسهیلات رو از فروش برق تولید شده و مازاد مصرف خانوار تامین کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
از معایبش چرا چیزی نمی‌گویم
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
هیچ عیبی نداره؛ در انگلیسی که هر روز بارون میاد همه پنل خورشیدی میذارن و برقشون رایگان شده؛ اونوقت کشور کویری و گرم ما چرا از این موهبت استفاده نکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
گرد و خاک
۱۱:۰۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
در جنوب، روی ماشین من در پارکینگ دو سه روزه پر از گرد و خاک میشه. این پنل ها بعد خاک و خولی شدن روی پشت بام و بارون هم که ۶ ماه یه بار بیاد یا نه، تمیز کردنشون مکافات نیست؟
آخرین اخبار