رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی همدان گفت: طرح شهر دوستدار کودک، تلاشی برای رفع نیاز‌ها و تحقق خواسته‌های کلیدی کودکان از شهر است.

طرح شهر دوستدار کودک برای رفع خواسته‌های کلیدی کودکانگیاه شناس رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد شهر دوستدار کودک افزود: اگر پارکی قرار است با همین موضوع احداث شود باید تمامی الزامات و استاندارد‌های لازم را داشته باشد.

او اضافه کرد: در احداث پارک دوستدار کودک باید بازی‌های کودکانه بر اساس ویژگی‌ها و استاندارد‌های لازم باشد و ایمنی کودکان را تامین کند.

گیاه شناس همچنین بر استاندارد سازی وسایل بازی کودکان در پارک‌های سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: این استاندارد سازی باید بر اساس زمان‌بندی مناسب اجرایی شود. گذر کودک در خیابان‌های شهر همدان ایجاد می‌شود

این مسئول ادامه داد:گذر کودک برنامه‌ای است که در یکی از خیابان‌های شهرک مدرس به عنوان پایلوت در ۲۵ مرداد ماه اجرایی می‌شود.

گیاه شناس در این خصوص توضیح داد: گذر کودک برنامه‌ای است که در مدت زمان معین در یکی از معابر شهر با هدف ایجاد محیطی مناسب و با نشاط برای بازی کودکان اجرا می‌شود و در این مدت زمان کودکان می‌توانند تجربه­های خلاق و مفرح را کنار خانواده­ ها کسب کنند.

او در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کودکان در جامعه و ایجاد شهر دوستدار کودک تاکید کرد: حوزه کودکان با سایر حوزه‌ها متفاوت بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان همچنین از ساخت پارک دوستدار کودک در همدان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود در احداث این پارک هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

او استفاده از ظرفیت‌های فکری و اجرایی تشکل‌های مردمی در احداث پارک دوستدار کودک را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: احداث این پارک اقدامی نو و بسیار ارزشمند است.

گیاه شناس با تاکید براینکه پارک‌های سطح شهر باید موضوعی طراحی شوند، یادآور شد: لازم است وسایل بازی کودکان، در پارک‌های سطح شهر بررسی و در صورت نیاز طبق برنامه زمانبندی استاندارد سازی شوند.
انتهای پیام/ج

طرح شهر دوستدار کودک برای رفع خواسته‌های کلیدی کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار