رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان از انحراف یک میلیارد تومانی در تفریغ بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان خبر داد.

انحراف یک‌میلیاردتومانی در تفریغ بودجه سازمان فرهنگی شهرداری همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،رضوان سلماسی صبح امروز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه یکسان‌سازی برنامه آموزش شهروندی در شهرداری انجام نشده است اظهار کرد: این در حالی است که کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این زمینه تذکر داده بود.

وی با بیان اینکه با وجود برگزاری جلسات آموزش‌های شهروندی در شهرداری به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شود گفت: بار‌ها مطالب موضوعات را از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مطالبه کردیم، اما پاسخ مناسبی از شهرداری نگرفتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: اگر در شهرداری اراده‌ای برای اجرای سیاست‌های شورا وجود ندارد، برنامه‌های خود را اعلام کنند تا در صورتی که به نقطه نظر مشترکی رسیدیم عملکرد شهرداری در آن راستا مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی نتایج حاصل از بررسی تفریغ بودجه را نشان از عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری دانست و گفت: با توجه به سهم ۸۲ درصدی هزینه‌کرد ورزش از ردیف بودجه آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی و خالی بودن پست معاونت ورزشی سازمان پس از گذشت ۶ ماه، این عملکرد قابل توجیه نیست.

سلماسی با بیان اینکه نوع برخورد کمیسیون فرهنگی شورا در یک سال گذشته با این سازمان از باب مدارا با شهرداری بود افزود: در جلسات تصویب بودجه قرار شد برای تیم‌داری در سطح قهرمانی لیگ تا پایان اردیبهشت راهکاری قانونی هزینه‌کرد در این حوزه مشخص و به شورا اعلام شود، در حالی که مطلع شدیم شهرداری بدون حل موانع قانونی، اقدام به تشکیل لیگ فوتبال خود کرده است.

وی گفت: البته ما مخالفتی با تیم‌داری شهرداری نداریم، ولی وجاهت قانونی و نحوه مدیریت آن قابل نقد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در ورزش محلات را نیز مطلوب ندانست و افزود: فعالیت صورت گرفته در حد خرید چند دست لباس بی‌کیفیت بوده که مشخص است برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر انحراف یک‌میلیاردی در تفریغ بودجه سازمان فرهنگی شهرداری اظهار کرد: جای تعجب دارد سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری به جای افزایش تعامل به منظور رفع مشکلات، ارتباط خود با کمیسیون فرهنگی را قطع کرده است.

سلماسی با بیان اینکه زمان کافی برای دفاع از عملکرد و رفع ایراد از سوی شهرداری داده شده بود، اما بازخورد مناسبی را شاهد نبودیم گفت: شهردار باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی گفت: شهرداری ۱۰ روز فرصت دارد پاسخ نامه‌ها را به صورت مستند برای شورای شهر ارسال کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در حد توان کار‌هایی را انجام داده، اما نقد بر عملکرد آن را هم قبول داریم گفت: هر کدام از معاونت‌ها و سازمان‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر شهردار بخواهد شخصاً در جلسات کمیسیون‌ها حضور یابد، دیگر فرصتی برای پیگیری دیگر وظایف خود نخواهد داشت.

مرتضی حضرت زاده افزود: از کمیسیون فرهنگی می‌خواهم مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در جلسه حضور یابد و از عملکرد و اقداماتشان دفاع کند.

وی با بیان اینکه با وجود تغییر معاونت فرهنگی به سازمان هنوز ساختار‌های موجود با مشکل مواجه است گفت: با وجود گذشت دو سال هنوز بخش ساختاری شهرداری‌ها با چالش‌هایی همراه است که در وزارت کشور نیز مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/د.ا

تفریغ  بودجه سازمان فرهنگی شهرداری همدان انحراف یک‌میلیاردتومان انحراف دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.