مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهبنان از احیاء هنرگیوه دوزی در این شهرستان خبر داد.

تبدیل کوهبنان به قطب گیوه دوزی جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی احمدی مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهبنان گفت: پس از گذشت سال‌های متمادی، هنر گیوه دوزی که از اصیل‌ترین هنر‌های بومی شهرستان کوهبنان می‌باشد، احیا شده است.

او با اشاره به اینکه آموزش رشته گیوه دوزی در سطح شهرستان کوهبنان در حال برگزاری است، افزود: هم اکنون بیش از ۴۰ هنرمند به تولید گیوه می‌پردازند و مقدمات راه اندازی دو کارگاه تولید انبوه این نوع صنایع دستی نیز با همکاری سرمایه گذاران بخش صنایع دستی فراهم شده است.

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهبنان گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این کارگاه‌ها زمینه اشتغال هنرمندان و صنعتگران رشته گیوه دوزی مهیا و در آینده‌ای نزدیک کوهبنان به عنوان قطب گیوه دوزی جنوب شرق کشور معرفی شود.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته کارگاه‌های آموزش ۵ رشته صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان کوهبنان در این زمینه بیشترین تعداد آموزش در حوزه صنایع دستی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

کوهبنان قطب گیوه دوزی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار