سرپرست میراث فرهنگی کرمان گفت: باید اطلاع رسانی در طول سال به شیوه‌های و ابزار مختلف و مداوم در راستای رونق گردشگری استان انجام شود تا بتوانیم استان را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه تابستان، از نبودن تابلو‌های راهنمای گردشگری در طول محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های استان انتقاد کرد و گفت: باید مذاکرات لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری در محور‌های استان صورت گیرد.

وی به اهداف و استراتژی‌های ستاد سفر پرداخت و بیان کرد: ارایه خدمات انتظامی، ترافیکی و حمل و نقل، خدمات توزیع سفر، ارایه خدمات امداد و نجات، بهداشت و درمان، امداد خودرواز جمله اهداف ستاد سفر هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بر لزوم شناسایی آسیب‌ها و چالش‌ها گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان کرمان به شیوه‌های جدید از دیگر اقدامات به فعالیت درآمدن ظرفیت‌های گردشگری استان است.

وی از نبودن تابلو‌های راهنمای گردشگری در طول محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های استان انتقاد کرد و افزود: باید مذاکرات لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری در محور‌های استان صورت گیرد.

مصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با تشریح شرح وظایف ستاد سفر، گفت: در این ستاد برنامه‌ریزی برای آینده سفر‌ها و کار‌های گردشگری در حوزه استان کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به نامه رییس سازمان میراث کشور در خصوص ابلاغیه ثبت ملی آثار ناملموس استان کرمان گفت: این آثار شامل؛ «آئین بازی رحمانی منوجان»، «آئین قنبرخوانی (تعزیه قنبر) شهرستان‌های رفسنجان و زرند»، «فن تهیه مشک (دباغی پوست) کرمان»، «مهارت پخت آبگوشت امام حسینی»، «مهارت پخت سنتی کماچ شهرستان زرند»، «قنبرخوانی در داوران رفسنجان و شعب جره زرند»، «مراسم آجیل برون روستای مهر صالح شهرستان بافت»، «آئین شابارون»، «آئین تمنای باران در روستای جمیل آباد بافت»، «فن تهیه و نگهداری گوشت قورمه کرمان»، «مراسم علم بندی در روستای بیل آباد شهرستان زرند» و «آئین پخت آش حسین روستای ده علی کوهبنان» است.

وی از تشکیل ماهانه این ستاد در استان خبر داد و بیان کرد: رونق گردشگری؛ توزیع سفر‌ها در کل استان، نظارت بر اماکن، امنیت گردشگری، کنترل ترافیک از جمله خدمات و وظایف این ستاد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت استان در داخل کشور و در سطح بین‌الملل تاکید کرد و افزود: در سال گذشته برنامه‌هایی در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان در پرواز های شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد، اما معتقدیم در راستای معرفی استان کرمان به منظور جذب گردشگر، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی می‌تواند به معرفی استان کرمان کمک کند که بایستی از این ظرفیت استفاده شایسته کرد.

وی بر لزوم تدوین سند گردشگری جدید و بازنگری در سند گردشگری برنامه ششم توسعه تاکید کرد و ادامه داد: از ظرفیت رسانه‌ها نیز باید در شناساندن استان کرمان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که پیگیری‌های لازم برای برقراری پرواز «کرمان – استانبول» در حال انجام است تصریح کرد: برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید همه ارگان‌های دولتی و خصوصی پای کار آمده و مشارکت لازم را داشته باشند.

سید محمدرضا میرحسینی، رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان  در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه تابستان گفت: معتقدم که باید اداره میراث فرهنگی پیگیری کند تا یک سند جامع برای گردشگری استان داشته باشیم؛ این بحث در همه جلسات گفته می‌شود، اما هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه استان کرمان به خاطر فاصله زیاد از مرکز و گران بودن حمل و نقل هوایی و مشکل در حمل و نقل ریلی که دارد باید ساماندهی شود لذا این موضوع قطعاً در ورود توریسم به استان اثرگذار است.

میرحسینی تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های سایر استان‌ها استفاده کنیم لذا پیشنهاد می‌کنم از مثلث گردشگری طلایی بهره‌مند شویم و در این رابطه از ظرفیت‌ها ساحلی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کویر کرمان استفاده کنیم.

میرحسینی با بیان اینکه کویر ما بهترین نقطه گردشگری است، یادآور شد: استان کرمان قابلیت گردشگری بسیاری دارد کرمان استانی چهار فصل است لذا پیشنهاد دادیم تا هفته گردشگری در کرمان برگزار شود.

وی گفت: در راستای رونق گردشگری و خدمات دهی ما نیاز به آموزش بیشتر داریم همانطور که شهرداری کرمان برای رانندگان تاکسی در فرودگاه‌ها آموزشی برای رانندگان تاکسی گذاشت باید در رستوران‌ها و خانه‌های بوم‌گردی نیز افراد را آموزش دهیم.
انتهای پیام/ی

پیگیری‌های لازم برای برقراری پرواز «کرمان – استانبول» در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار