نخستین نشست تهیه بسته‌های سفر استان فارس در هتل پرسپولیس شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ابتدای نخستین نشست تهیه بسته‌های سفر استان اظهار کرد: فرصت پیش آمده می‌تواند در بیان موانع، بررسی کارشناسی و حل کاربردی آن‌ها موثر باشد.

او اضافه کرد: همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی و فعالان بخش خصوصی و برنامه ریزی صحیح در راستای بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های غنی استان در همه فصل‌های سال، از مهم‌ترین دغدغه فرا رو است و مسلما حل آن با تشکیل کارگروه توسعه گردشگری استان فارس و تعیین هدف مشترک، ممکن خواهد بود.

در ادامه این نشست، محمد حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به جلسه برگزار شده در تهران با حضور مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، از پیشنهاد مطرح شده در زمینه اختصاص تعداد مشخصی صندلی با تخفیف ویژه در هر پرواز، با هدف ترویج سفر‌های ارزان قیمت و رونق گردشگری خبر داد و اظهار کرد: موافقت این طرح توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور و دستگاه‌های ذیربط، نویدی تازه برای صنعت گردشگری خواهد بود و می‌تواند در حوزه ناوگان‌های ریلی و زمینی نیز صورت گیرد.

در ادامه جلسه سهراب شرفی رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت شیراز با تاکید برحمایت همه جانبه اتاق بازرگانی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان و فعالان بخش خصوصی در اجرای همایش ها، نمایشگاه‌ها و تبلیغات، از حضور نداشتن تعدادی از روسای صنوف و دعوت شدگان به جلسه گلایه و خواستار مشارکت و همدلی بیش از پیش همه ذینفعان گردشگری استان در بخش دولتی و خصوصی شد.

همچنین نمایندگان ایرلاین‌ها نیز با بیان جایگاه خوب استان فارس در حوزه گردشگری، به تقویت روابط فی ما بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با ایرلاین‌ها اشاره کردند.

گفتنی است، در پایان مقرر شد این نشست‌ها هر دو هفته یک بار، با حضور دست اندرکاران دولتی و خصوصی حوزه گردشگری استان برگزار و به تناسب موضوع از فعالان بخش‌های مختلف دعوت به عمل آید. نشست بعدی، به میزبانی اتاق بازرگانی، صنعت و معدن شیراز انجام می‌شود.

نخستین نشست تهیه بسته‌های سفر استان فارس به ریاست مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس و با حضور رئیس جامعه هتلداران استان فارس، رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت شیراز، نماینده انجمن صنفی راهنمایان استان فارس و ایرلاین ها، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان و رئیس گروه امور مسافری راه آهن فارس، در هتل پرسپولیس شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/چ

توسعه گردشگری  در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.