مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بزرگترین کاری که می‌توان برای بافت تاریخی یزد انجام داد حفظ وضعیت کنونی آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفتاد و دومین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه ثبت جهانی یزد اتفاق بزرگی در تاریخ این استان است گفت: شهر یزد مهترین مقصد گردشگرانی است که به ایران سفر می‌کنند چراکه تفاوت‌های آب و هوایی این شهر در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود.

کارگر افزود: امنیت در بافت تاریخی یزد به قدری بالا است که گردشگران خارجی نیمه شب با آرامش خاطر در کوچه پس کوچه‌های بافت تاریخی قدم می‌زند و این اتفاق ستودنی است.

این مقام مسئول بابیان اینکه استان یزد برای رسیدن به توسعه پایدار راهی به جز توسعه گردشگری ندارد اظهار داشت: نیازی نیست حتی به موضوعات دیگر فکر کنیم چراکه یزد در زمینه گردشگری پتانسیل بسیار بالایی دارد و اکنون بزرگترین کاری که می‌توان برای بافت تاریخی یزد انجام داد حفظ وضعیت کنونی آن است، اقلیم این خطه متفاوت است و باید با همین اقلیم به توسعه پایدار برسد.

انتهای پیام/ص

صحبت های مدیرکل موزه ها در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
ممنون از مطلب و خبرهای بروز.
آخرین اخبار