مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صدور مجوز اولین خانه موزه با امکان اقامت در روستای سریزد شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان مهریز با اشاره به صدور نخستین مجوز خانه موزه با امکان اقامت در روستای سریزد گفت: با توجه به اینکه موزه‌ها مهمترین رکن فرهنگی جامعه و معیار توسعه هستند باید به این مهم توجه داشت و برای ایجاد موزه‌ها در زمینه توانایی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان مهریز تلاش کرد.

کارگر با بیان اینکه قدم زدن در بافت تاریخی همانند قدم زدن در یک موزه‌ی تاریخی است افزود: آثار تاریخی با ارزش، مردمان اصیل و بافت تاریخی زیبا باعث شده استان یزد و شهرستان مهریز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

کارگر با بیان اینکه کالبد شهری و جریان زندگی متفاوت یزد باعث ایجاد علاقه در بین گردشگران می‌شود اظهارداشت: شهرستان مهریز دارای میراث ملموس و ناملموس، ویژگی‌های غنی و منحصر به فرد است که در آینده این شهرستان می‌تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود و به رونق و توسعه پایدار آن کمک کند.

وی بابیان اینکه هدف از ایجاد موزه‌ها حفظ میراث مادی و معنوی است ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گزاران بخش خصوصی و مجموعه داران برای راه اندازی موزه‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ص

صدور نخستین مجوز موزه بوم گردی در شهرستان مهریز

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار