معاون عمرانی وزیر کشور گفت: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در زمینه‌ی مرمت خانه‌های قدیمی و تبدیل آن ها به اقامتگاه های بوم گردی است.

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور  در حاشیه افتتاح اقامتگاه های بومگردی در یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:استان یزد یکی از استان‌های پیشرو و پیشگام در زمینه‌ی مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی و تبدیل آن ها به اقامتگاه های بوم گردی است که در این زمینه اقدامات نوآورانه و خلاقانه‌ای انجام شده است و می‌تواند برای بسیاری از نقاط کشور الگو باشد.

وی افزود: بحث بوم گردی ابتدا در استان یزد کار شد و سپس به نقاط مختلف کشور تصلی پیدا کرد به خصوص در بافت تاریخی بسیار خوب کار شده است.

جمالی نژاد ادامه داد: در استان یزد در عین اینکه از بافت تاریخی محافظت شده است و در واقع میراث فرهنگی اصیل و غنی را حفظ کرده اند به خوبی توانستند زندگی و پویایی را در این بافت‌ها ایجاد کنند.

وی گفت: یکی از ماموریت مهم شهرداری و دهیاری‌ها بحث گردشگری محسوب می‌شود و تمامی دستگاه‌ها باید از علاقه‌مندان در حوزه‌ی بوم گردی و گردشگری حمایت کنند.

جمالی نژاد بیان کرد: بوم گردی به خصوص در شهر‌ها و روستا‌هایی که تاریخی هستند و ریشه در خاک دارند می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

شایان بذکر است که امروز سه خانه بوم گردی ستاره آسمان، شهداد و ترنج با حضور معاون عمرانی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

انتهای پیام/ غ

استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در زمینه‌ی مرمت خانه‌های قدیمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.