سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خاتم گفت: امروز دو نوروزگاه با هدف معرفی توانمندی های شهرستان خاتم به مسافران و گردشگران نوروی برگزار می شود .

هفتم فروردین؛ روزی به نام شهرستان خاتمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عباس قدیریان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: امروز  جشن نوروزگاه  یکی در محل گنبد طلا و دیگری در محل سرچشمه نهر مسیح که ویترینی از مجموعه ای از توانمندی‌های شهرستان خاتم است برگزار می شود.

قدیریان افزود: برگزاری جشن نوروزگاه فرصتی مناسبی برای معرفی هرچه بهتر آئین‌های نوروزی است که از قرن‌های گذشته تا به امروز درمیان مردم مرسوم بوده وهمیشه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این نوروزگاه ها بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی، منابع طبیعی، غذا‌های سنتی، لبنیات، پخت نان محلی وآواها ونوا‌های محلی به نمایش گذاشته می شود.

قدیریان تصریح کرد: افتتاح بومگردی، افتتاح دفتر میراث فرهنگی در بخش مروست و رونمایی از کتاب چهل چینه خشت از جمله برنامه‌های این مراسم است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم یکی از غنی‌ترین شهرستان‌ها از لحاظ گردشگری است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی وهم از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است.

شایان بذکر است که شهرستان خاتم در فاصله ٢۴٠کیلومتری استان یزد ودر بین مثلث گردشگری فارس، یزد، اصفهان وکرمان قرار دارد.

انتهای پیام/ غ

برگزاری جشن نوروزگاه در شهرستان خاتم

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.