مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تا پایان امسال، با بهره برداری از ۱۵ طرح گردشگری در استان، ظرفیت تخت‌های اقامتی یزد به ۱۰ هزار مورد می‌رسد.

ظرفیت تخت‌های اقامتی یزد افزایش می یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال، تاکنون ۶۰ طرح گردشگری در استان یزد افتتاح شده است، گفت: برای نوروز ۹۸ در سطح استان، ۵۷۹ تخت در مهمانپذیرها، ۹۰ تخت در هتل آپارتمان‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری و ۳ هزار و ۸۰۰ تخت نیز در تاسیسات گردشگری برای رفاه حال مسافران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل استفاده از جمله خوابگاه‌ها، مهمانسرا‌های ادارات، نیز ۲۵ هزار نفر است.

فاطمی ظرفیت اسکان در خانه‌های مسافر را نیز ۱۰ هزار نفر و در مدارس را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، امسال ظرفیت اسکان در مدارس درمقایسه با پارسال ۵ هزار نفر کاهش داشته است.

آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ گفت: ناجا در ۳۰۰ پایگاه، هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار، اورژانس پیش‌بیمارستانی در ۵۳ واحد، درمانگاه‌های فعال بخش خصوصی در ۳۰ نقطه، راهدارخانه‌ها در ۱۵ نقطه و کیوسک‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی نیز در ۵۰ نقطه در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، ۲۰ شورای حل اختلاف و ۲۰ قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل و فصل خواهند کرد.

فاطمی از جانمایی سفره هفت سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: در نوروز ۹۸ همچنین ۲۰۰ سرویس بهداشتی موقت، ۲۰ حمام عمومی، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار