رئیس جمهور در دیدار با وزیر نیروی ایران تاکید کرد که بندر چابهار باید به عنوان یک بندر تجارتی و ترانزیتی باعث ترقی، انکشاف و پیشرفت بیشتر هر دو کشور و منطقه گردد.

اشرف غنی: بندر چابهار باید توسعه و پیشرفت منطقه شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جموری افغانستان امروز چهارشنبه (۹ اسد/ مرداد) اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور روز گذشته با رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده است.

اشرف غنی در این دیدار اظهار داشت: بندر چابهار باید به عنوان یک بندر تجارتی و ترانزیتی باعث ترقی، انکشاف و پیشرفت بیشتر هر دو کشور و منطقه گردد.

اشرف غنی همچنین ضمن تاکید بر همکاری‌ها میان افغانستان و ایران در بخش‌های انرژی و توسعه زیربناها خاطرنشان کرد که برنامه ما باید کار روی راهکارهای مناسب برای استفاده از انرژی طبیعی در منطقه باشد.

رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران نیز اظهار داشت: ایران و افغانستان ظرفیت‌های خوبی برای تولید انرژی بادی و آفتابی در منطقه دارند و ایران آماده است که تجاربش در این عرصه‌ها را با افغانستان در میان بگذارد.

طرفین در این نشست در رابطه به همکاری‌های فنی و تبادل تجارب میان دو کشور در راستای استفاده بهینه از انرژی طبیعی و گسترش همکاری‌های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور در بندر چابهار گفتگو کردند.

وزیر نیروی ایران روز گذشته در یک سفر یک روزه وارد کابل شد و علاوه بر دیدار با رئیس جمهور، با رئیس اجرایی و سرپرست های وزارتخانه انرژی و آب و مالیه افغانستان نیز گفتگو کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.