از مهرماه امسال توزیع قبوض کاغذی گاز و برق حذف شده و اطلاعات قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،در گفتگو با مجید روح الهی،مدیر بهره برداری شرکت گاز  کهگیلویه وبویراحمد،قبض های خدماتی برق و گاز در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای مهرماه سال جاری به منظور اجرای طرح ملی قبض سبز، حفظ محیط زیست و توسعه خدمات الکترونیک ،به شکل پیامک برای مشترکان در این استان ارسال می شوند.

با الکترونیکی شدن قبوض سالانه از قطع هزاران درخت جلوگیری و گام های موثری در راستای حفظ محیط زیست برداشته می شود.

همچنین با این کار، مشکلات مراجعه به بانک و ایستادن در صف های طولانی نیز حذف و زمان کمتری از مشترک گرفته می شود.

آن گونه که پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود این تصمیم یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پی خواهد داشت.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان از یاسوج گفت:هم اکنون ۶۰ درصد از اشتراک‌های کهگیلویه و بویراحمد در سامانه فراگیر مشترکان شرکت توزیع برق دارای شماره تلفن همراه ثبت شده هستند.

وی افزود: مشترکانی که نیاز به نوشتن شماره تازه و یا تغییر شماره‌های پیشین خود دارند می‌توانند شناسه رسید خود را به شیوه پیامک به سامانه ۳۰۰۰۷۵۲۱ارسال کنند.

صادقی بیان کرد: مشترکان همچنین می‌توانند با اعلام شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار به مأموران قرائت در محل، مراجعه به دفترهای پیشخوان طرف قرارداد و یا نوشتن شماره خود در درگاه شرکت توزیع برق به نشانی www.kbepdco.ir نسبت به نوشتن شماره خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورت جابجایی مستأجر، مالک و یا مستأجر جدید می‌توانند از طریق تلفن همراه خود شماره شناسه قبض را به ۳۰۰۰۷۵۲۱ بفرستند تا شماره تلفن مستأجر جدید جایگزین شماره قبلی شود.

صادقی عنوان کرد: کرایه نشینان پس از پایان زمان کرایه می‌توانند با فرستادن شماره۱۳ رقمی شناسه قبض محل اجاره قبلی را به‌صورت شناسه قبض* ارسال کنند تا پس از آن فرستادن پیامک محل مورد نظر برای آنها غیر فعال شود.

مدیر بهره برداری شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد گفت:مشترکان هر چه سریعتر نسبت به ارسال شماره اشتراک انشعاب گاز به شماره ۲۰۰۰۷۴۱۹۴ برای ثبت شماره همراه خود در سامانه مشترکین گاز اقدام کنند.

حذف قبوض کاغذی در مجموع باعث صرفه‌جویی برای شرکت‌های خدمات رسان در استان می شود و علاوه بر ارزش پولی این صرفه‌جویی، کنار گذاشتن قبض‌های کاغذی، با توجه به کاهش مصرف کاغذ، تأثیر مثبتی بر حفظ محیط زیست خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

ارسال قبض گاز و برق با پیامک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.