مهم‌ترین حوادث امروز نهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز نهم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در خمینی شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، ماموران یگان امداد شهرستان خمینی شهرحین گشت زنی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودروی متوقف شده مقدار ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق که در تانکری که عقب خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: خودروی مورد نظر توقیف و سوخت قاچاق کشف شده تحویل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این شهرستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری راننده خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 

نظارت بر فعالیت بیش از یک هزار واحد صنفی دراصفهان

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی"رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته عوامل اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس با اجرای طرح گسترده‌ای در خصوص بازدید از واحد‌های صنفی از بیش از یک هزار و ۵۰ واحد صنفی بازدید کردند.

او افزود: به تعداد ۷۵۶ واحد تذکر‌های مربوطه ارائه و ۱۴۷ واحد صنفی نیز به علت تخلفاتی پلمب شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
 

کشف ۵۱۹ دستگاه ماینر در نجف آباد

سرهنگ " محمد حسین باباکلانی"فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در چندین کارخانه و شهرک صنعتی شهرستان "نجف آباد" بوسیله دستگاه‌های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می‌شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از صحت موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از ۲۰ مرکز کارگاهی و کارخانه بازدید کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در نتیجه این بازرسی ۵۱۹ دستگاه ماینر که به وسیله آن‌ها و با استفاده از برق مراکز صنعتی ارز دیجیتال استخراج می‌شد، کشف کردند.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۹۰ میلیارد ریال اعلام شده، گفت: در این رابطه ۱۱ متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری می‌شود که شهروندان می‌توانند با پلیس تماس و موضوع‌های مربوطه را گزارش کنند.
 

آموزش پلیس به ۴ هزار شهروند اصفهانی

سرهنگ "محمدرضا خدادوست "فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدار‌های انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه درتیر ماه امسال تعداد ۱۹ کارگاه آموزشی و آگاه سازی توسط کارشناسان انتظامی این فرماندهی در سطح ادارات دولتی، مهد‌های کودک، مراکز آموزشی، مساجد، حوز‌های بسیج و ... برگزار شد.

او هدف از برپائی این کارگاه‌ها را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش به مردم در خصوص مقابله با جرایم و ارتباط بیشتر و آسان‌تر با پلیس به منظور کاهش جرم و دستگیری سریع مجرمان عنوان کرد و گفت: در این کارگاه‌ها تعداد ۴ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های همگانی پلیس قرار گرفتند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به استفاده حداکثری از کلیه امکانات آموزشی و کارشناسان مجرب و اهل فن انتظامی در برگزاری این کارگاه‌ها عنوان داشت:در قالب این جلسات، هشدار‌ها و آموزش‌های مورد نیاز در مقابله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ارائه شده است.

"فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش همگانی بهترین راه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است، بیان داشت: درجوامع امروز به دلیل ورود تکنولوژی‌های نوین و به تبع آن بروز جرایم و آسیب ها، یکی از راهکار‌های کم هزینه برای پیشگیری از جرم، بهره گیری از آموزش همگانی به صورت تخصصی و هدفمند است.


انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.