فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۲۲ درصد انهدام باند جعل و کلاهبرداری در سه ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال ۹۷ خبر داد.

معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ۲۸ باند سرقت در سه ماهه سال جاری شناسایی و با آن‌ها برخورد شده که بیشترین رتبه مربوط به سرقت منزل و بعد از آن سرقت داخل خودرو ۱۵ درصد وهمچنین باند‌های سرقت اماکن ۱۴ درصد. از کل باند‌های منهدم شده است.

وی افزود: درسال جاری ۳۶ درصد افزایش دستگیری متهمین سرقت را داشتیم که نشان دهنده‌ی تلاش مضاعف نیروی انتظامی در برخورد با سارقین است وهمچنین ارزش اموال یافت شده بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

معصوم بیگی با توجه به اینکه رونق تولید از موضوعات محوری وشعار‌های سال است در حوزه‌ی قاچاق کالا خاطر نشان کرد: حدود ۶۰۰ پرونده در حوزه‌ی قاچاق کالا در نیروی انتظامی تشکیل شده و همچنین نزدیک به ۷۰۰ نفر قاچاقچی کالا هم دستگیر و نزدیک به ۳۰۰ وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق هم توقیف شده است که. ارزش ریالی قاچاق کالا در سه ماهه جاری بالغ بر ۳۸۴ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: طرح کنترل انبار‌ها و مکان‌هایی که ممکن است قاچاق کالا در آن‌ها باشد با قوت در سطح استان انجام شده وبالغ بر ۱۷۰ انباری که مضنون به نگه داری قاچاق کالا بودند مورد بازرسی قرار گرفتند.
 

اجرای طرح‌های ویژه برای مبارزه با قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان با توجه به اینکه سوداگران قاچاق سوخت تلاش میکنند سوخت را ازکشور خارج کنند گفت: اجرای ۴ مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تمرکز ویژه به قاچاق سوخت در استان انجام شده و نیروی انتظامی با کنترل تا نوار‌های مرزی، این گروه‌ها را شناسایی و برخورد کرده است.

وی ادامه داد: اجرای ۱۵۵ مرحله‌ی ایست و بازرسی‌های موقت در محور‌های قاچاق کالا یکی دیگر از اقداماتی بود که در این سه ماه در نیروی انتظامی انجام شده است.

معصوم بیگی گفت: ۲۲ درصد افزایش انهدام باند جعل و کلاهبرداری در سه ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال ۹۷ را داشتیم وهمچنین ارزش ریالی کشفیات جرایم اقتصادی بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه از رشد برخوردار بوده است.

وی درحوزه‌ی راهنمایی و رانندگی وپلیس راهور افزود: طرحی را تحت عنوان ظفر ۵ در دست اجرا داریم که بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو در این طرح به دلایل متعدد از جمله دور دور کردن، ایجاد مزاحمت برای مردم و همچنین به هم زدن نظم عمومی در معابر و خیابان‌ها توقیف شده است.

معصوم بیگی خاطر نشان کرد: تصادفاتی که تا ۹ میلیون تومان خسارت دارد مشروط به اینکه اختلافی بین دو راننده وجود نداشته باشد نیازی به کروکی پلیس ندارد مردم خودشون را معطل و خیابان‌ها و معابر را مسدود نکنند.

وی افزود:برابر تبصره‌ی ذیل ماده ۸ رسیدگی به تخلفات، خودرو‌هایی که یک میلیون تومان و بیشتر جریمه دارند توقیف می‌شوند وتازمانیکه جریمه را پرداخت نکنند امکان رفع توقیف نیست.

معصوم بیگی ادامه داد: نیروی انتظامی اخیرا دستور العملی را در راستای تسهیل در فرایند ترخیص وسایل نقلیه و همچنین مساعدت در پرداخت جریمه‌ها درنظر گرفته است که رانندگان به صورت اقساط یکساله جریمه‌ها را پرداخت کنند واین اقساط هم در اختیار خود رانندگان است.

وی ادامه داد سه گروه مشمول قانون پرداخت جریمه نمی‌شوند: خودرو‌هایی که دستور قضایی دارند، رانندگانی که به علت مستی یا به علت استفاده از مواد مخدر یا مواد روان گردان جریمه شدند و رانندگانی که دارای نمره‌ی منفی هستند تا پایان ممنوعیت از رانندگی مشمول این قانون نمی‌شوند.

وی درموردتشدید برخورد با تخلفات غیرمجاز و پارک‌های دوبل گفت: خودرو‌های ثبت تخلف اتوماتیک را در سطح استان اصفهان افزایش دادیم.


کاهش ۹ درصدی جان باختگان ناشی از تصادف

معصوم بیگی افزود: در حوزه‌ی درون شهری ۹ درصد کاهش جانباختگان ناشی از تصادف وجود دارد که سهم موتورسیکلت در تصادفات فوتی در سطح شهر ۳۲ درصد، سهم عابر پیاده ۴۹ درصد و سایرین ۱۹ درصدمی باشد.

وی همچنین بیان داشت: تعدادجان باختگان موتور سیکلت سوار ۲۶ درصد کاهش وتعداد عابرین پیاده ۲۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پرحادثه‌ترین روز تصادف در درون شهر روز‌های شنبه است که حدود ۲۱ درصد تصادفات در روز‌های شنبه اتفاق می‌افتدوهمچنین پرحادثه‌ترین ساعت شبانه روز ۲۰ الی ۲۲ وپرحادثه‌ترین محور‌های تصادفات برون شهری به ترتیب محور آزادراه اضفهان- کاشان و محور سمیرم – یاسوج و محور الیگودرز است.

وی گفت: در سال جاری درحوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر حدود ۱۲ هزار کیلو انواع مواد مخدر کشف شده و ۳۶ باند تهیه و توزیع باند مواد مخدر هم منهدم شده است.

معصوم بیگی افزود: درحوزه‌ی فضای مجازی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی رتبه‌ی اول، کلاهبرداری رایانه‌ای رتبه دوم و مزاحمت‌های اینترنتی رتبه سوم را درجرایم فضای مجازی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار