صالحی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اقداماتی را برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم سبک و غیرعمد و بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده را در دستور کار قرار داده است.

جمعیت کیفری زندان‌های نظامی با کمک تمام راه‌های قانونی باید کاهش پیدا کندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: اکثر محکومان نظامی مجرم حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند و نگهداری مجزای این افراد در بند نظامی و با نگاه تربیتی باعث کاهش آثار و آسیب‌های زندان خواهد شد.

وی گفت: قضات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اتخاذ یک برنامه منظم بیشترین بازدید را از زندان‌های کشور دارند و با همکاری مجموعه زندان، بند‌های نظامی در وضعیت رفاهی و بهداشتی مناسبی قرار دارند.

صالحی افزود: مشکلات بند نظامی بسیار کم و قابل حل است و با حضور هفتگی قاضی ناظر زندان و ملاقات حضوری، مشکلات قضایی محکومان و بازداشتی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اقداماتی را برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم سبک و غیرعمد و بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده را در دستور کار قرار داده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

این مقام قضایی بیان کرد: استان‌ها موظفند هر ماه درخواست عفو موردی محکومان را به اداره کل عفو و بخشودگی سازمان مرکز منعکس کنند و پس از تشکیل کمیسیون، نتیجه نهایی به مرجع درخواست عفو ابلاغ خواهد شد و لازم الاجراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار