مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از تولید سالانه ۸۶ تن قارچ خوراکی در کازرون خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: ۹ واحد تولید قارچ خوراکی سالانه با ظرفیت تولید ۸۶ تن در شهرستان کازرون فعال است و قارچ‌های تولیدی در بازار داخلی این شهرستان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان قارج خوراکی با توجه به تقاضای بازار، بیشتر قارچ دکمه‌ای تولید می‌کنند، افزود: پرورش قارچ خوراکی موجب اشتغال ۲۰ نفر در شهرستان کازرون شده است و قریب به اتفاق واحد‌های تولید قارچ خوراکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید قارچ خوراکی از جمله طرح‌های اشتغالزایی است که توجیه اقتصادی مناسب دارد، اضافه کرد: واحد‌های اشتغال خانگی می‌توانند سالانه ۵ تا ۱۰ تن قارچ تولید کنند که با توجه به نحوه مدیریت و سطح تولید آن می‌توانند درآمد قابل توجهی را نیز کسب کنند.

رشیدی بیان کرد: علاقه‌مندان به پرورش قارچ خوراکی می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، نسبت به گرفتن مجوز و استفاده از تسهیلات ابلاغی در ماه‌های آینده و اشتغال در این بخش اقدام کنند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

تولید و پرورش قارچ در کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار