چهار مخزن ذخیره پروپان و بوتان (LPG) پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت پتروپارس اعلام کرد: با راه‌اندازی چهار مخزن گاز مایع (LPG) در پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی، ذخیره‌سازی پروپان و بوتان در این مخازن آغاز شد.

بر اساس این گزارش، پس از انجام مراحل خشک‌سازی و اکسیژن‌زدایی مخازن یادشده، از سوم مرداد تزریق گاز به دو مخزن بوتان و از چهارم مرداد تزریق گاز به دو مخزن پروپان با موفقیت انجام گرفت.

با بهره‌برداری از این مخازن به ترتیب ۷۰ هزار مترمکعب و ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره‌سازی صادرات بوتان و پروپان کشور افزوده می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی نخستین طرحی است که بدون حضور شرکت‌های خارجی و با اتکا به توانمندی داخلی توسعه یافت و عملیات ساخت و راه‌اندازی مخازن گاز مایع نیز با دانش بومی نیرو‌های شرکت پتروپارس ایران و شرکت بهره‌برداری و مدیریت پتروپارس به ثمر نشست.

فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه ٥٦ میلیون و ۶۰۰ هزارمترمکعب گاز غنی، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی  فروردین ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

بهره برداری از مخازن گاز مایع پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.