مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: پایش و تعمیرات اساسی سکو‌های پارس جنوبی تا پیش از فصل پاییز به‌پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین‌فام گفت: تولید پایدار گاز هدف مشترک همه کارکنان بخش‌های توسعه و تولید است و تلاش‌ها، هم‌راستا با این هدف درحال انجام است.

وی تولید حدود ٧٥ درصد از گاز کشور از پارس جنوبی را وظیفه‌ای بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: در این شرایط تمام تلاش خود را برای حمایت از این بخش مهم و راهبری مجموعه و مسئولیت‌هایی که در ابعاد گوناگون برعهده دارند، به کار می‌گیریم.

مشکین فام با یادآوری حادثه سکوی شماره ٩ پارس جنوبی بر ضرورت پایش دوباره و دقیق همه سکو‌های گازی این میدان تاکید کرد و گفت: باتوجه به گزارش‌های دریافت شده امیدواریم تمهیدات لازم در همه سکو‌های پارس جنوبی تا پیش از پاییز برای تحقق تولید پایدار در فصل زمستان لحاظ شود.

وی، حفظ جان کارکنان این سکو را مهمترین دغدغه در حادثه یاد شده عنوان کرد و افزود: باوجود عملکرد حرفه‌ای و مناسب تیم‌های مستقر و تاسیسات کنترلی سکو در جلوگیری از وسعت این حادثه و رعایت رویه‌های عملیاتی به دست کارکنان، باید سکو‌های جدید و اولیه پارس جنوبی به طور مداوم پایش شوند.

از ۲۴ فاز طراحی شده برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی، ۱۸ فاز به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

به جز فاز ۱۱ که هنوز به مرحله اجرا نرسیده، فاز‌های ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴، در دست اجرا هستند و بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، نخستین واحد پالایشگاهی فاز ۱۴ تا اواخر مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هر فاز پارس جنوبی به طور میانگین روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که این میزان در برخی فاز‌ها بیشتر است.

به طور مثال، فاز ۱۲ بزرگ‌ترین فاز طرح توسعه این میدان گازی، معادل سه فاز استاندارد، تولید دارد و روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

انتهای پیام/ک

پارس جنوبی ٧٥ درصد گاز کشور را تامین می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.