پالایشگاه اول پارس جنوبی با اتکا به نیرو‌های متخصص خود و توان شرکت‌های داخلی با تأمین به موقع قطعات مورد نیاز در حال تولید حداکثری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برای تامین کالا‌های مورد نیاز، بیشتر از منابع داخل کشور استفاده می‌کنیم تا بتوانیم زمان، کیفیت و ایمنی کار‌ها را ارتقا دهیم.

اکبر غلامی افزود: داشتن نیرو‌های متخصص برای پالایشگاه از لحاظ ایمنی، هزینه، کیفیت کار و کمیت مقرون به صرفه است و باعث می‌شود کار‌ها بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از موارد تعمیرات اساسی پالایشگاه اول، تعمیرات کمپرسور‌های هیبریدی پروپان است که بعد از پنج سال انجام می‌گیرد که از اهمیت بسزایی برخوردار است و یکی از افتخارات پالایشگاه انجام تعمیرات اساسی کمپرسور‌های پالایشگاه به دست نیرو‌های داخلی است.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ مشکلی برای پالایشگاه ایجاد نکرده است، عنوان کرد: در ۱۵ سالی که در بخش تعمیرات پارس جنوبی در حال فعالیت هستم به ندرت به قطعه‌ای برخورد کرده‌ام که به علت تحریم در تولید حداکثری پالایشگاه تاثیرگذار بوده باشد.

غلامی افزود: نیرو‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از طریق مهندسی معکوس توانسته اند قطعات را تولید، تعمیر و جایگزین کنند.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به بومی سازی محصولات تصریح کرد: در این زمینه شرکت‌های داخلی را شناسایی کردیم و از توانمندی‌های آن‌ها برای برطرف شدن نیاز خودمان استفاده می‌کنیم و هیچ مشکلی برای تأمین قطعات نداریم.

وی یادآور شد: تعمیرات اساسی تاثیر بسزایی در سازگاری با محیط زیست دارد به عنوان مثال واحد گوگرد که انتشار so۲ از آن جا نشات می‌گیرد بعد از تعمیرات اساسی نو می‌شود و با شرایط بهتری کار می‌کند.

غلامی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تعمیرات را کم و از تجهیزات به نحو مطلوب نگهداری کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از آن ببریم.

پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی بهره برداز از فاز یک میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد.

طراحی، نصب و راه اندازی تاسیسات دریایی و خشکی این فاز تحت مدیریت شرکت نفت و گاز پارس در بهمن ۱۳۷۶ به شرکت ایرانی پتروپارس واگذار شد و تیر ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

این فاز ۲۰ آبان سال ۱۳۸۳ به طور رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

بهره‌مندی از توان داخلی برای تامین نیازهای پالایشگاه اول پارس جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.