رئیس اداره گردشگری وزارت بهداشت گفت: براساس تمهیدات انجام شده حضور گردشگران سلامت در کشور رشد ۱۵ درصدی داشته است.

رشد ۱۵ درصدی حضور گردشگر سلامت در کشورسعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون در زمینه جذب بیماران بین‌المللی در رتبه چهل و یکم دنیا قرار داریم و این در حالی است که کشور‌های هند و ترکیه سود خوبی از گردشگران سلامت به دست آورده‌اند و در این میان رتبه بسیار بهتری نسبت به کشور ما دارند.

وی ادامه داد: طی ۳ ماهه اول ۹۸ تعداد ۱۷ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی- درمانی دریافت کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به سال قبل این آمار در حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره گردشگری وزارت بهداشت تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت توانمندسازی بیمارستان‌هاست تا این مراکز درمانی به صورت مستقیم اقدام به بازاریابی در بین کشور‌های منطقه برای جذب توریسم سلامت کنند.


بیشتر بخوانید: تا ۱۴۰۴ باید ۲ میلیون گردشگر سلامت جذب کنیم


وی بیان کرد: امروزه برای افزایش جذب گردشگران سلامت به شرکت‌های تسهیلگر جهت جذب بیمار بین‌المللی مجوز صادر شده و وزارت بهداشت مسیر ایمنی را برای جذب گردشگران سلامت طراحی کرده است تا بیماران از این مسیر وارد کشور شوند و پس از دریافت خدمات بهداشتی – درمانی مناسب به کشورشان برگردند.

هاشم‌زاده گفت: سال گذشته ۷۰ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی – درمانی دریافت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال ۹۶ افزایش یک و نیم برابر داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار