معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

شرکت آئودی در راستای افزایش خط تولید شاسی‌بلند کراس‌اوورهای خود، از نسخه اسپروت‌بک Q3 رونمایی کرد.

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آئودی برای توسعه خط تولید شاسی‌بلند‌های خود در سال ۲۰۱۱ از سری جدید Q3 رونمایی کرد، این مدل یک کراس‌اوور شاسی‌بلند لاکچری با طراحی اسپورت و قابلیت‌های بالارده است که قدرت و بازدهی بسیار مناسبی دارد و هم برای جوانان و هم خانواده‌ها بسیار مناسب است. این مدل در اندازه کوچک در دسته کراس‌اوور شاسی‌بلند‌های کامپکت قرار می‌گیرد که هم برای استفاده شهری و بین شهری کاربرد دارد، مدل Q3 درواقع یک خودرو جمع‌و‌جور با تمامی امکانات لازم و عملکرد مطلوب است که تمامی نیاز‌های افراد از یک خودرو را برآورده می‌کند.

در سال‌های اخیر با توجه به استقبال عمومی از مدل‌های شاسی‌بلند و یا کراس‌آوور، تمامی شرکت‌ها به‌خصوص در آمریکا و اروپا برروی این بخش سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده و تولیدات خود را این دو دسته افزایش داده‌اند، آئودی نیز به همین جهت از زمان معرفی سری Q3 نسخه‌های مختلفی این این مدل را به بازار عرضه کرده است، سال گذشته نسل دوم این خودرو نیز معرفی شد و حال آئودی یک مدل جدید را به سری Q3 اضافه خواهد کرد.

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

این شرکت آلمانی روز گذشته از اولین مدل اسپورت‌بک Q3 رونمایی کرد، در این نسخه با ظاهری شبیه به طرح کوپه، ویژگی‌های اسپورت مدل Q3 افزایش پیدا کرده و این خودرو را به مدلی جوان‌پسندتر تبدیل کرده است. Q3 اسپورت‌بک برروی همان پلتفرم سابق طراحی شده و طراحی آن در جلو و عقب ظاهری متمایل به یک کراس‌اوور اسپرت گرفته است.

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

طراحی ظاهری و داخلی

شاید بتوان شیب انتهای سقف را مهم‌ترین تغییر نسخه اسپورت‌بک نسبت به مدل استاندارد Q3 نامید، البته تغییرات در نقاط دیگر نیز دیده می‌شوند، به طور مثال پنجره‌های ورودی هوا در پایین سپر طراحی تحاجمی‌تری دارند، در عقب نیز دیفیوزر و اگزوز‌ها ظاهری اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند، همچنین خطوط برجسته برروی خودرو بیشتر شده و نمایی جذاب‌تر به آن بخشیده است. در انتها حدود ۱۶ میلی‌متر به طول خودرو اضافه شده و ارتفاع آن نیز ۲۹ میلی‌متر کاهش داشته است، به همین جهت این مدل به طرح کوپه شباهت پیدا کرده است.

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

مشخصات فنی چندگانه

مدل Q3 اسپورت‌بک در چندین مدل فنی عرضه می‌شود، قدرتمندترین نسخه دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری آئودی با ۲۲۶ اسب‌بخار قدرت است، نسخه‌هایی دیگر با پیشرانه ۲.۰ لیتری دیزلی با قدرت ۱۴۷ و یا ۱۸۷ اسب‌بخار قابل خریداری خواهد بود. همچنین نسخه‌ای هیبریدی با پیشرانه ۱.۵ لیتری و چهار سیلندر و موترو الکتریکی ۴۸ ولت عرضه می‌شود، تمامی نسخه‌‍‌ها به سیستم انتقال کلاچ دوگانه هفت سرعته S Tronic مجهز می‌شوند.

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی با طراحی اسپورت

این مدل در ماه نوامبر در اروپا و آغاز سال ۲۰۲۰ به آمریکای سمالی عرضه خواهد شد، قیمت Q3 اسپورت‌بک اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید:عرضه اشتراک چهار ساله Apple CarPlay به خریداران سوپراسپرت جدید تویوتا +تصاویر


انتهای پیام/

تولید جدید شرکت ائودی

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار